کشاورزی در خانه

آموزش جالب کاشت ته مانده سبزیجات در خانه

آموزش جالب کاشت ته مانده سبزیجات در خانه

در این مطلب می‌خواهم سبزیجاتی را به شما معرفی کنم که می‌توانید پس از یکبار استفاده آنها را روی کانتر آشپزخانه تان دوباره سبز کنید و از خوردن این گیاهان و سبزی و زیبایی شان (به صورت کاملا خانگی) لذت ببرید.

پیاز و پیازچه

روش اول: در کمتر از پنج روز می‌توانید یک پیازچه کامل را از تکه‌ای از آن پرورش دهید. ریشه پیازچه که کمی ساقه دارد را در یک لیوان کوچک آب قرار دهید. در عرض چند روز پیازچه های تازه خواهید داشت.
روش دوم: در بدنه یک قوطی پلاستیکی سوراخ‌هایی با فاصله دو سانتی‌متر ایجاد کرده و در آن خاک ریخته و دم پیازهایی که جوانه زده‌اند را از این سوراخ‌ها بیرون بگذارید. بعد طبقه طبقه خاک و پیازها را تا بالا بچینید. از جوانه ها می‌توانید به عنوان پیازچه استفاده کنید یا بگذارید برای روز مبادا بزرگ شده و به پیاز تبدیل شوند.
روش سوم: ریشه دورانداختنی پیاز را در یک گلدان یا مستقیما در خاک بیرون بکارید تا مجددا رشد کند.

سیر

وقتی سیر شروع به جوانه زدن و سبز شدن می‌کند، به جای دور انداختن این جوانه‌ها، می‌توانید آنها را در یک لیوان که مقدار کمی آب در آن است، قرار دهید و جوانه سیر پرورش دهید. جوانه‌ها عطر و طعمی بسیار خفیف تر از حبه های سیر دارند و برای سالاد و پاستا یک چاشنی عالی هستند.

برگ هویج

انتهای هویج را که معمولا جدا می‌کنید و دور می‌اندازید، در ظرفی که مقدار کمی آب دارد گذاشته و ظرف را زیر یک پنجره نورگیر قرار دهید تا برگ هویج‌هایی داشته باشید که در عین ظاهر زیبایی که دارند، می‌توانید از آنها به عنوان چاشنی و در سالاد استفاده کنید.

قارچ

ساقه قارچ را در خاکی که مقداری کمپوست دارد، بکارید. می‌توانید از پودر قهوه نیز استفاده کنید و آنها را در یک محیط مرطوب (ترجیحاً جایی که در طول شب خنک باشد) قرار دهید. در عرض چند روز ساقه‌ها شروع به جوانه زدن می‌کنند و سر و ریشه جدید درمی‌آورند.

کرفس

ته کرفس را به طور کامل از ساقه ها جدا کرده و سپس آن را در یک کاسه آب جلوی نور خورشید قرار دهید. پس از گذشت یک هفته شاهد برگ هایی ریز به رنگ سبز خیلی روشن خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا