معماری محوطه

تعاریف مختلف سنگ مصنوعی

تعاریف مختلف سنگ مصنوعی

به طور کلی سنگ مصنوعی که به آن ترکیبات سنگی نیز می گویند، از ترکیب مواد سنگی طبیعی و چسب های ساختاری تشکیل شده اند که در شرایط خلا فابریک شده اند. چگالی در سنگ مصنوعی بالا است. در انواع سنگ مصنوعی معمولا ۹۱ الی ۹۶ درصد از وزن کل ، مربوط به وزن ترکیبات سنگ است. آگرگات ها نیز دارای وزن مخصوصی معادل ۲۷۰۰ هستند. در این مقاله شما را با تعاریف متعددی که در باب سنگ مصنوعی ارائه شده اند، آشنا می کنیم. تفاوت در تعاریف مختلف سنگ مصنوعی به دلیل اختلاف در طبیعت مواد به کار رفته در ساخت سنگ مصنوعی است. نوعی از سنگ مصنوعی متشکل از سنگ مرمر و دیگر انواع سنگ آهکی است که به این نوع سنگ مصنوعی ، سنگ مرمریت می گویند. از ترکیب سنگ های سیلیکاته نظیر کوارتز، گرانیت، سیلیکا، کوارتزیت و غیره نوعی سنگ مصنوعی ایجاد می شود که به آن ها سنگ گرانیتی اتلاق می شود. در ایجاد و تولید سنگ مصنوعی همچنین می توان از برخی مواد سنگی دیگر به مانند سرپانتین، اسلیت و دولومیت نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است که تفاوت در ترکیبات موجود در سنگ مصنوعی موجب ایجاد تنوع در ظاهر انواع سنگ مصنوعی می شود.

کجا از سنگ مصنوعی استفاده نکنیم؟

نگ مصنوعی نوعی سنگ مهندسی شده هستند. استفاده از سنگ مصنوعی دارای مزایای بسیاری است که به طور مفصل در مقالات قبلی در مورد آنها صحبت کرده ایم. در این بخش قصد داریم در مورد مکان هایی که نباید از سنگ مصنوعی در آنها استفاده کرد ، مطالبی را ارائه دهیم. از جمله محل هایی که مناسب برای استفاده از سنگ مصنوعی نیستند، مکان هایی با رطوبت دائمی هستند. محل هایی نظیر استخر و حمام در این دسته قرار می گیرند. استفاده ازسنگ مصنوعی وحتی سنگ های طبیعی در این محیط ها توصیه نمی شود. مصالح مناسب برای این مناطق ، سرامیک است زیرا دارای لعاب ضد آب است. علاوه بر این در مکان هایی با شرایط آب و هوایی کمتر از منفی ۳۰ درجه و خیلی سردسیر نیز معمولا توصیه می شود که از سنگ مصنوعی استفاده نشود زیرا احتمال ترک خوردگی و بروز شکاف در آنها زیاد است. البته لازم به ذکر است که سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک به ویژه سنگ مصنوعی سمنت پلاس در مناطق سردسیر که دارای دمای تا ۴۰ درجه زیر صفر هستند، بسیار مقاوم هستند و می توان از آنها به عنوان سنگ نما استفاده کرد. به طور کلی سنگ مصنوعی سمنت پلاست دارای مقاومت دمایی بسیار بالایی است و می تواند در شرایط یخبندان به عنوان جایگزینی برای سنگ طبیعی مورد استفاده قرار گیرد

استفاده از سنگ مصنوعی در راه پله

به عنوان یکی از کاربردهای سنگ مصنوعی می توان به ساخت راه پله اشاره کرد. ساخت راه پله در محوطه حیاط و فضای باز ، موجب ایجاد یک فضای زیبا و کاربردی می شود. استفاده از سنگ آنتیک. در ایجاد این راه پله ها می تواند زیبایی آن را چند برابر کند. در حقیقت با به کاربردن سنگ مصنوعی در ساخت راه پله می توان یک بنای سنگی زیبا و چشم نواز ایجاد کرد که در دکوراسیون محیط بسیار تاثیر گذار خواهد بود علاوه بر زیبایی، سنگ مصنوعی و همچنین سنگ آنتیک به موجب مزایایی که نسبت به انواع سنگ طبیعی دارند، در برابر شرایط جوی مقاوم تر بوده و کمتر دستخوش تغییر می شوند. و به مرور زمان نیز ظاهر آنها به سمتی پیش می رود که مشابه به سنگ های طبیعی خواهند شد. بنابراین شما می توانید با استفاده از سنگ مصنوعی در راه پله. ، با یک تیر چند نشان بزنید. زیبایی، دوام، مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و مقاومت در نفوذ آب و غیره از جمله مزیت های به کارگیری سنگ مصنوعی در ساخت راه پله است. شما می توانید از سنگ مصنوعی با طرح های مختلف و رنگ های متنوع برای ساخت راه پله خود استفاده کنید. شرکت تهران سنگ از شرکت های معتبر و خوش سابقه در زمینه سنگ مصنوعی. و سنگ آنتیک است. این شرکت با به کارگیری نیروهای خلاق و متخصص می تواند اقدام به ساخت راه پله سنگی زیبا و چشم نواز با استفاده از انواع سنگ مصنوعی و منطبق با سلیقه شما نماید

ماده ضد شوره در سنگ مصنوعی

غالبا در ساختار و بافت داخلی پوشش های ساختمانی مانند بتن و سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک ، موادی همچون آهک، مواد معدنی و نمک های قلیایی وجود دارد. برخی از انواع سنگ مصنوعی دارای جذب آب هستند. از این رو در زمان شست و شو و همچنین در هنگام بارندگی آب به داخل سنگ مصنوعی. نفوذ می کند و با آهک و نمک ترکیب می شود. و با انجام فرآیند تبخیر، آب موجود در داخل سنگ مصنوعی بخار می شود و در نتیجه سطح سنگ مصنوعی به دلیل باقی ماندن نمک و آهک ، به اصطلاح شوره می زند. به منظور جلوگیری از بروز شوره زدگی در انواع سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک. ، راهکارهای مختلفی وجود دارد. به کارگیری مواد نانو و مواد ایجاد لاک، در سنگ مصنوعی، مانع از نفوذ آب به داخل آن شده و در نتیجه از شوره زدگی سنگ مصنوعی جلوگیری می کند. نانوسیل ضد شوره که در واقع نوعی اسید چرب است، به عنوان یک ماده ضد شوره در انواع سنگ مصنوعی به ویژه سنگ مصنوعی. .سمنت پلاست مورد استفاده قرار می گیرد. طرز کار این نوع ماده ضد شوره بدین گونه است که در زمان تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست، یک درصد از این ماده را به مخلوط سنگ مصنوعی اضافه می کنند. نانوسیل ضمن ترکیب با آهک و نمک های قلیایی موجب ایجاد یک حالت صابونی غیر حلال در سنگ مصنوعی سمنت پلاست می شود. این امر باعث می شود تا در زمان بارندگی و غیره با نفوذ آب در داخل سنگ مصنوعی و سپس تبخیر آن ، دیگر اثری از شوره زدگی بر روی سنگ مصنوعی دیده نشود.

پرسش های متداول در زمینه سنگ مصنوعی سمنت پلاست

۱٫ مواد مورد استفاده در سنگ مصنوعی سمنت پلاست چیست؟
به طور کلی می توان گفت مواد تشکیل دهنده این نوع سنگ مصنوعی. شامل سیمان پلیمری، سنگدانه های طبیعی و همچنین رنگدانه های معدنی است.
۲٫ کیفیت رنگ های مورد استفاده در سنگ مصنوعی چگونه است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که تمام انواع رنگ های مورد استفاده در تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک به صورت عمقی و با منشا معدنی و طبیعی است و دارای دوام بسیار بالایی است.
۳٫ آیا امکان برشکاری برای سنگ مصنوعی وجود دارد؟
بله به مانند سنگ طبیعی می توان این نوع سنگ مصنوعی را با استفاده از مته و الماس برش داد.
۴٫ تاثیر سرما و یخبندان بر روی این نوع سنگ مصنوعی چیست؟
سنگ طبیعی در برابر سرما و یخبندان مقاومت بسیار پایینی دارد و موجب ترک های موئینه می شود. بنابراین معمولا توصیه می شود از سنگ مصنوعی. برای نمای ساختمان ها در شرایط جوی بد و یخبندان مورد استفاده قرار می گیرد.
۵٫ مزایای استفاده از سنگ مصنوعی سمنت پلاست چیست؟
از مزایای این نوع سنگ مصنوعی عبارت است از هزینه پایین، مقاومت این نوع سنگ مصنوعی در شرایط جوی بد، تنوع در رنگ و طرح سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک. ، مقاوم در برابر نفوذ رطوبت، امکان نصب آسان سنگ مصنوعی و هزینه پایین نصب سنگ مصنوعی نسبت به سنگ طبیعی.

ویژگی سنگ مصنوعی

استفاده از سنگ مصنوعی در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از پیمانکاران ساختمان از سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک استفاده های زیادی در ساخت و ساز می نمایند. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی سنگ مصنوعیآشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های سنگ مصنوعی

• یکی از ویژگی های بارز سنگ مصنوعی. تنوع آن در طرح و رنگ است که موجب افزایش زیبایی سازه می شود.
• سنگ مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی دارای وزن کمتری است از این رو استفاده از این سنگ ها در ساخت و ساز موجب کاهش بار کلی ساختمان می شود که تاثیر شگرفی بر کاهش اثرات مخرب زلزله خواهد داشت.
• سنگ مصنوعی آب را جذب نمی کند.
• در تولید انواع سنگ مصنوعی ، محدودیت ابعاد وجود ندارد و نصب آن آسان و مشابه سنگ طبیعی است.
• مقاومت سنگ مصنوعی. در برابر کشش و فشار بیشتر است.
• یکی از معایب عمده سنگ طبیعی، جداشدن تدیریجی این نوع سنگ ها از ساختمان است، اما سنگ مصنوعی فاقد این عیب است. به عبارتی سنگ مصنوعی به اصطلاح اسکوب سرخود است.
• سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است.
• سنگ مصنوعی مستحکم و منسجم است
• سهولت در نصب سنگ مصنوعی بر روی سطوح مختلف

ساخت شومینه با استفاده از سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک جز پرکاربردترین انواع سنگ ها است که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربردهای رایج سنگ مصنوعی، ساخت شومینه است. شومینه در ایران بیشتر دارای جنبه تزیینی دارد. ایجاد شومینه با استفاده از سنگ مصنوعی ، به ویژه در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. سنگ مصنوعی. به موجب دارا بودن طرح ها و رنگ های بسیار زیبا و جذاب ، بسیار در طراحی دکوراسیون تاثیر گذار است.
ترکیب سنگ مصنوعی و شیشه در ساخت شومینه، منظره ای زیبا و چشم نواز را در داخل خانه فراهم می کند. تنوع در رنگ، طرح، ابعاد و برش در سنگ مصنوعی قابلیت های زیادی را در استفاده از آن ایجاد می کند. با استفاده از سنگ مصنوعی. و سنگ آنتیک. شما قادر به ساخت شومینه در طرح ها و رنگ های مختلف هستید به گونه ای که با دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار شما هماهنگی داشته باشد. در واقع ساخت شومینه با استفاده از سنگ مصنوعی تلفیقی از سبک جدید و سنتی را در دکوراسیون منزل شما ایجاد می کند که موجب افزایش زیبایی شده و تحسین همگان را برمی انگیزد. در ساخت شومینه شما می توانید سنگ مصنوعی. را با سایر مصالح ساختمانی به سلیقه خود ترکیب کنید و دکوراسیونی زیبا و چشم نواز ایجاد نمایید.

کاربرد سنگ مصنوعی سمنت پلاست

سنگ مصنوعی سمنت پلاست از جمله بهترین و با کیفیت ترین انواع سنگ مصنوعی است که دارای کاربرد بسیار بالایی است. سمنت پلاست در واقع نوعی سیمان پلیمر شده است. استفاده از این نوع سنگ مصنوعی در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از کاربردهای این نوع سنگ مصنوعی. مطالبی را ارائه دهیم. در صورت تمایل به اطلاع از کاربرد سنگ مصنوعی سمنت پلاست. ، در این مقاله از مجموعه مقالات سنگ مصنوعی با ما همراه باشید.
• یکی از کاربردهای این نوع سنگ مصنوعی ، استفاده از آن برای انواع کفپوش های آنتیک و موزاییک است. این نوع کاربرد از سنگ مصنوعی دارای طرفداران زیادی است.
• از سنگ مصنوعی سمنت پلاست می توان برای نمای ساختمان ها ، سنگ آنتیک. ، سنگ های دکوراتیو و سنگ های بادبر استفاده کرد. برای این منظور سنگ مصنوعی در ابعاد و طرح های مختلف وجود دارد.
• یکی از کاربردهای رایج این نوع سنگ مصنوعی در تولید انواع سنگ های پله و همچنین سنگ های مورد استفاده در زیر پله است.
• به عنوان یکی دیگر از کاربردهای سنگ مصنوعی سمنت پلاست می توان به تولید قرنیز اشاره کرد.
• برای ساخت شومینه نیز می توان از این سنگ مصنوعی استفاده کرد. این نوع سنگ مصنوعی. به موجب طرح های زیبایی که دارد دارای کاربردهای زیادی در دکوراسیون است.
• از دیگر کاربردهای رایج سنگ مصنوعی سمنت پلاست می توان ساخت جدول و مبلمان شهری و همچنین گلدان را نام برد.

مزایای سنگ مصنوعی سمنت پلاست

سمنت پلاست تکنولوژی جدید و نو در تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک است. در واقع سیمان پلیمر شده خود نوعی سنگ مصنوعی است که به موجب ساختار نانو ترکیبات پلیمری که دارد به وجود آمده است. به موجب مزایای سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاس، این سنگ مصنوعی دارای کاربردهای زیادی است. در این مقاله برخی از مزایای این نوع سنگ مصنوعی را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم
• عدم از دست دادن درخشش و جلوگیری از نفوذ تیرگی به داخل سنگ مصنوعی که موجب زیبایی طولانی مدت سنگ مصنوعی سمنت پلاست می شود.
• این نوع سنگ مصنوعی به موجب ساختاری که دارا است، نسبت به سنگ طبیعی قابلیت چسبندگی بیشتری با مصالح ساختمانی دارد.
• وزن سنگ مصنوعی سمنت پلاست در مقایسه با وزن سنگ های طبیعی بسیار کمتر است از این رو استفاده از آنها روز به روز بیشتر می شود.
• سنگ مصنوعی سمنت پلاست در بازار با قیمتی کمتر از سنگ طبیعی و حتی قیمت سنگ مصنوعی. و سنگ آنتیک در انواع دیگر به فروش می رسد. که این ام نیز یکی از دلایل افزایش خرید سنگ مصنوعی تحت عنوان سنگ مصنوعی سمنت پلاست است.
• عایق بودن این نوع سنگ مصنوعی از نظر صوتی و حرارتی
• مقاومت بالای سنگ مصنوعی سمنت پلاست در شرایط آب و هوایی نا مناسب مانند یخبندان
• و بسیاری دیگر.

نصب سنگ مصنوعی به وسیله چسب خمیری

یکی از بهترین روش نصب سنگ مصنوعی. استفاده از چسب خمیری است زیرا این چسب نیاز به افزودنی ندارد و به تنهایی به وسیله آن می توانید سنگ مصنوعی. را به سطح مورد نظر متصل نمایید. در این مقاله بهترین روش برای استفاده از چسب خمیری را برای شما بیان خواهیم کرد. ابتدا سطح مورد نظر را کاملا تمیز و از گردو غبار و یا هر عنصر سست کننده دیگری پاک نمایید.در صورتی که سطح مورد نظر رنگ و کاشی و یا کنیتکس باشد ابتدا به وسیله تیشه سطح مورد نظر را خراش داده و سپس اقدام به نصب نمایید.در ادامه به دلیل وجود مایعات پلیمری موجود در چسب های خمیری اگر سطح مورد نظر شما سیمانی بود باید آن را به وسیله آب از رطوبت اشباع کرد و در صورت گچی بودن حداقل یک روز قبل از نصب سطح را توسط قلم موی نقاشی با پلیمر بپوشانید . در ادامه به وسیله کاردک شانه ای به صورت افقی و عمودی چسب خمیری را بر روی سطح بکشید و توجه کنید که میزان مصرف چسب به مقداری باشد که کاملا بین سنگ مصنوعی. و دیوار را پر کند و محلی عاری از چسب در زیر آن وجود نداشته باشد ، پیشنهاد ما این است مه مقدار کمی از چسب را پشت سنگ مصنوعی هم مالیده و سپس نصب نمایید. همیشه مقداری از چسب را از ظرف آن خارج کنید که بتوانید در مدت ۱۵ دقیقه عملیات نصب را به اتمام برسانید زیرا اگر نصب بیشتر از این طول بکشد لایه رویی چسب خمیری خشک شده و قدرت چسبندگی آن کاهش می یابد. در ادامه سنگ مصنوعی. را روی سطح قرار داده و با ضربه توسط چکش پلاستیکی آن را محکم نمایید و تراز کنید. در انتها به وسیله ی یک فرچه ی پلاستیکی سطح را تمیز کرده و ۲۴ ساعت بعد عملیات بند کشی را به وسیله کیسه بند کشی انجام دهید.

سنگ مصنوعی Random

سنگ مصنوعی دارای انواع مختلفی است. یکی از انواع زیبا و پرکاربرد انواع سنگ مصنوعی، پانل های سنگ مصنوعی Random. (تصادفی) است. این نمونه سنگ مصنوعی زیبا و مقرون به صرف است. علاوه بر این نمای کلاسیک به خانه می دهد. این نوع سنگ مصنوعی. دارای طیف رنگی وسیعی است از این رو برای دکوراسیون بسیار مورد استفاده است.زیبایی، رنگ و جزییات این سنگ مصنوعی به حدی شگرف است که گاها افراد آن را با سنگ طبیعی اشتباه می گیرند. در این سنگ مصنوعی از از پلی یورتان که یک ماده مقاوم است استفاده شده است. این نوع سنگ مصنوعی دچار شکاف و ترک نمی شود. پلی یورتان سخت و مقاوم است، و در سخت ترین شرایط آب و هوایی مانند گرما، نور آفتاب، رطوبت، باد و سرما بدون آسیب دیدگی، بدون محو شدن، لایه برداری و یا فرسایش مقاومت خواهد کرد.یکی دیگر از مزیت های بزرگ استفاده از پلی یورتان در ساخت سنگ مصنوعی ، وزن سبک آن است. از این رو نصب این سنگ مصنوعی آسان است و هزینه ای برای نصب و راه اندازی این سنگ مصنوعی نیاز نیست. الگودهی پیچیده و رنگ های متنوع پانل های این سنگ مصنوعی موجب شده است تا استفاده از این نوع سنگ مصنوعی. در مکان های مختلف افزایش پیدا کند.

قالب سنگ مصنوعی
در این مقاله در مورد قالب سنگ مصنوعی و انواع آن برای شما توضیح خواهیم داد. ابتدا به سراغ جنس این قالب‌ها می‌رویم، عمدتاً جنس قالب سن مصنوعی به دو صورت ABS که برای قالب‌های براق و عموماً قالب‌های کف‌پوش ستفاده می‌شود و HP که برای قالب‌هایی با ظاهر مات مانند سنگ های نما و … استفاده می‌شود.
عموماً عمر مفید قالب براق بین ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ ضرب تولید بسته به مرغوبیت آن و عمر مفید قالب مات بین ۱۸۰ الی ۵۰۰ ضرب می‌باشد. قالب‌های تزریقی از عمر بیشتری نسبت به قالب‌های فرمینگ برخوردارند ولی سنگ مصنوعی. با کیفیت پایین‌تر تولید می‌کنند. قالب فرمینگ به دلیل یکپارچگی سطحی و به دلیل سطح صاف و صیقلی بودن بسیار بیشتر کارایی دارد. بعد از قالب گیری باید محصول به وسیله ارتعاش و یا ضربه آرام از قالب جدا شود و ضربات شدید و حرارت در زمان خروج محصول بسیار به قالب سنگ مصنوعی. صدمه می زند. بعد از کار با قالب بهتر است آن را با اسیدکلریدریک شسته و تمیز نمایید. در واقع قالب‌ها هستند که طرح و زیبایی را به سنگ مصنوعی می‌دهند پس استفاده از قالب استاندارد و مرغوب در تولید سنگ مصنوعی با کیفیت بسیار مهم است چرا سنگ مصنوعی برای نما مناسب است؟
در این مقاله می خواهیم برخی فاکتورها را بیان کنیم که برتری سنگ مصنوعی را برای استفاده در نما نسبت به دیگر مصالح ساختمانی نشان می دهد. برای این که بدانیم چرا سنگ مصنوعی برای نما مناسب است؟. با ما همراه باشید.
در زیر فاکتورهایی را که یک سنگ نما مناسب باید داشته باشد را برای شما بیان می کنیم:
سنگ مناسب برای استفاده در نما باید خاصیت عدم تغییر رنگ و جذب گرد و غبار را داشته باشد.
سنگ نما باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد.
به دلیل کار در ارتفاع باید سنگ نما قابلیت اجرای سریع و آسان را داشته باشد.
عایق حرارت و صدا بودن سنگ نما یک فاکتور بسیار مهم است
سنگ نما باید قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح را داشته باشد
قابلیت ترمیم آسان و کم هزینه بسیار مهم است
سنگ نما باید امکان به وجود آوردن اشکال مورد نظر را داشته باشد
عمر زیاد مهمترین فاکتور است
سنگ نما باید یکدست و یکنواخت باشد .
سنگ مصنوعی با دارا بودن تمامی موارد بالا بهترین گزینه برای نمای ساختمان بوده و در مقابل دیگر مصالح برتری محسوسی را دارد. همچنین سنگ مصنوعی. به راحتی با دیگر عناصر مانند چوب ، سنگ مصنوعی و… ترکیب شده و می توان یک نما زیبا را بسازد. در آخر قیمت سنگ مصنوعی از نوع طبیعی آن بسیار مناسب تر و به این صورت می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد.
کاربرد سنگ مصنوعی
استفاده از سنگ مصنوعی در سال های اخیر پیشرفت چمشگیری داشته است و کاربرد سنگ مصنوعی روز به روز بیشتر می شود. از سنگ مصنوعی می توان برای ساخت سازه های مختلف و به منظورهای متفاوت استفاده کرد. در این بخش شما را با برخی از کاربرد سنگ مصنوعی. آشنا می کنیم.
کاربرد های رایج سنگ مصنوعی
• ساخت شومینه: از سنگ مصنوعی می توان برای ساخت شومینه به صورت متنوع و بسیار زیبا و متناسب با محیط استفاده کرد.
• استفاده از سنگ مصنوعی در حمام و آشپزخانه: با به کاربردن سنگ مصنوعی در محیط هایی همچون حمام و آشپزخانه می توان بافت های معماری خلاقانه ای ایجاد کرد.
درب و پنجره و قوس ها: با استفاده از سنگ مصنوعی. .می توان قوس های معمولی به شکل بسیار زیبایی طراحی کرد.
• نمای ساختمان ها: به منظور طراحی زیبا و منحصر به فرد نمای ساختمان نیز می توان از سنگ مصنوعی استفاده کرد.
تزیین فضای باز: علاوه بر کاربردهایی که تاکنون ذکر شده اند، از سنگ مصنوعی می توان برای ساخت شومینه، اجاق گاز، تزیین اطراف باغ، صندلی، میز و امثال این ها استفاده کرد. استفاده از سنگ مصنوعی تا حد زیادی به زیبایی محیط کمک می کند.
ستون: ستون ها یکی دیگر از کاربردهای سنگ مصنوعی هستند. ستون ها موجب تقویت استحکام ساختمان هستند و وجود آنها ضروری است. اما در اکثر مواقع از زیبایی محیط می کاهند. برای رفع این مشکل می توان از سنگ مصنوعی. استفاده کرد با چسباندن سنگ مصنوعی بر روی ستون ها می توان آنها را به یک سازه زیبا تبدیل کرد.
درزگیری سنگ مصنوعی پس از نصب
در هنگام کار با سنگ مصنوعی و پس از نصب سنگ مصنوعی در محل مورد نظر، ممکن است درزهایی وجود داشته باشد که نیاز به مسدود کردن آنها خواهیم داشت. به منظور درزگیری و مسدود کردن شکاف های موجود بر روی سنگ مصنوعی. ابتدا باید بتونه های اضافی موجود بر روی سنگ مصنوعی را با استفاده از یک دستمال مرطوب حذف کنیم. به منظور هموار کردن درزهای بین پانل های سنگ مصنوعی، از یک قلم مو رنگ مرطوب استفاده کنید. برای این کار قلم مو را درجهت افقی بر روی درز بین سنگ مصنوعی بکشید.
مسدود کردن و درزبندی در محل های پیچ ها بر روی سنگ مصنوعی نیز باید انجام شود.
برای این منظور باید از مواد درزگیری مخصوص سنگ مصنوعی. استفاده کنید که در بازار ارائه شده اند. پس از اضافه کردن درزگیر به محل مورد نظر بر روی سنگ مصنوعی با استفاده از یک قلم مو مرطوب، سطح سنگ مصنوعی را هموار نمایید. بنابراین توجه داشته باشید که پس از تکمیل فرآیند نصب سنگ مصنوعی، کار شما تکمیل نشده است، زیرا زیبایی ظاهری نمای ایجاد شده توسط سنگ مصنوعی بسیار حائز اهمیت است. و وجود شکاف ها و درزها و همچنین بتونه ها و چسب های اضافی بر روی سنگ مصنوعی موجب کاهش زیبایی می شود. از این رو باید پس از تکمیل نصب سنگ مصنوعی به این نکات توجه کرده و آنها را از سنگ مصنوعی حذف کنیم.
بهترین روش نصب سنگ مصنوعی
در این مقاله می خواهیم بهترین روش نصب سنگ مصنوعی. را به شما آموزش دهیم. بهتر است در ابتدای کار طول و ارتفاع بخشی که می‌خواهید توسط سنگ مصنوعی. پوشیده شود را در هم ضرب کنید تا بتوانید مقداری دقیق از سنگ مصنوعی را برایان محاسبه کنید. سپس باید محل را برای نصب سنگ مصنوعی آماده کنید (زیر کاری درست شود). جهت نصب بر روی دیوار گچی و یا سطوح رنگ شده ابتدا سطح را به وسیله تیشه خراش داده و سپس اقدام به نصب سنگ مصنوعی نمایید. نصب بر روی نئوپان و یا ام دی اف مقداری سخت است برای این کار ابتدا سطح مورد نظر را با استفاده از رابیتس بپوشانید تا اتصالسنگ مصنوعی. به درستی انجام شود. برای نصب بر روی کاشی و سرامیک هم مانند گچ عمل کنید. عمدتاً نصب سنگ مصنوعی به دو روش دوغابی و چسبی انجام می‌شود که نوع چسبی بسیار راحت‌تر و تمیزتر است. هنگامی که سنگ را در جای خود قرار می‌دهید با انجام تکان‌های آرام موجب شوید سنگ کاملاً در جای خود محکم شود.
روش چسبی:
سطح را کاملاً مسطح نمایید. به ترتیب از پایین به بالا پشت سنگ‌ها را به‌وسیله چسب و ماله روی دیوار چسبانده و با ضربه محکم کنید.
روش دوغاب:
روش دیگر نصب سنگ مصنوعی روش دوغاب کاری یعنی ریختن بتن در پشت سنگ مصنوعی می‌باشد. سنگ مصنوعی را در این روش می‌توان مستقیماً بر روی سطح آجری، بلوک‌های بتنی و یا هر سطح نصب نمایید. بهتر است ملات را با نصبت یک به یک از سیمان و ماسه بسازید و بسیار بهتر است در این ملات از چسب‌های پودری سنگ و کاشی نیز استفاده کنید. و در انتهای کار به وسیله کیسه و ملات بندکشی کنید
مزایا و معایب استفاده از سنگ مصنوعی
سنگ مصنوعی یکی از مصالح جدید ساختمانی است که در چند سال اخیر کاربرد فراوانی در ساخت و سازها پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایا و معایب سنگ مصنوعی را برای شما علاقه مندان شرح دهیم.
مزایای سنگ مصنوعی
• به عنوان یکی از اولین مزیت های سنگ مصنوعی می توان به قیمت سنگ مصنوعی اشاره کرد. سنگ مصنوعی. نسبتا دارای قیمت مناسب تری نسبت به سنگ طبیعی است. از این رو استفاده از آن بسیار توسعه پیدا کرده است.
• سنگ مصنوعی دارای وزن کمی است. به گونه ای که استفاده از آن بسیار آسان است.
• از نظر ظاهری نیز سنگ مصنوعی دارای مزایایی است. سنگ مصنوعی در رنگ و طرح های متنوعی تولید می شود که این امر موجب افزایش زیبایی در محل استفاده از سنگ مصنوعی است.
• استفاده از سنگ مصنوعی به محل هایی همچون هتل ها، ادارات، خانه و غیره موجب ایجاد چشم اندازی زیبا می شود.
علاوه بر مزایا، استفاده از سنگ مصنوعی دارای معایبی نیز است. در این بخش شما را با برخی از معایب کاربرد سنگ مصنوعی آشنا می کنیم.
معایب سنگ مصنوعی
• سنگ مصنوعی نسبت به مصالح سنگی طبیعی دارای دوام کمتری است به گونه ای که در طول زمان ممکن دچار شکاف و یا از بین رفتن شود.
• استفاده از سنگ مصنوعی. با وجود زیبایی که دارد، اما از نظر زیبایی شناسی طبیعی (مثل رشد خزه و گلسنگ) نسبت به سنگ هایی که به طور طبیعی ایجاد شده اند، از زیبایی طبیعی کمتری برخوردار است.
مشخصات فنی سنگ مصنوعی
در این مقاله در ابتدا جدولی از مقایسه مشخصات و مقاومت سنگ مصنوعی و طبیعی را برای شما آماده کرده‌ایم که برتری سنگ مصنوعی را به نمایش می گذارد و سپس مشخصات فنی و تخصصی در زمینه سنگ مصنوعی را برای شما بیان خواهیم کرد. تمامی است نتایج در آزمایشگاه‌های بزرگ و تحت نظارت متخصصین امر انجام گرفته است

عنوان آزمایش

سنگ مصنوعی

سنگ طبيعي

مقاومت فشاری

۱۰۰۰-۶۰۰   kg/cm2

۴۰۰ -۲۰۰  kg/cm2

مقاومت كششی

۱۵۰-۶۰    kg/cm2

۳۰  kg/cm2

مقاومت سايشی

كمتر از ۲/۲ g/cm2

۴/۰  g/cm2

مقاومت دمايی

cycles 500

۵۰ cycles

نفوذ آب

كمتر از ۳%

۱%-۱۵%

مشخصات فنی سنگ مصنوعی:
در سنگ مصنوعی مقاومت فشاری ۸۰۰ – ۱۲۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر
مقاومت کششی این نوع سنگ ۱۵۰ کیلوگرم
مقاومت خمشی انواع سنگ مصنوعی بین ۱۵۰ – ۲۰۰ کیلوگرم
مقاومت حرارتی در سنگ مصنوعی. ۵۰۰
مقاومت دما تا منفی ۵۰ درجه سانتی گراد
نفوذ رطوبت کمتر از ۳%
رنگ این دسته محصولات مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف می باشد.
قدرت چسبندگی بسیار بالا و هماهنگی با اواع مصالح
نصب آسان و سریع
دارای رنگ های متنوع
میزان انبساط و انقباض بسیار پایین
وزن کم و قابلیت شستشو راحت
قابلیت برش کاری و همچنین سوراخ کاری آسان و با کمترین دور ریز رزين در سنگ مصنوعي
استفاده از رزین در تولید انواع سنگ مصنوعی بسیار رایج است و اغلب تولید کنندگان از این ماده در تولیدات خود استفاده می‌کنند، ولی باید بدانید استفاده از رزین با کیفیت در ترکیبات سنگ مصنوعی بسیار پر اهمیت است زیرا امروزه و با وجود رزین‌های نا مرغوب در کشور بسیار در انتخاب رزین باید دقت کرد. در ادامه این مقاله برخی از خصوصیات یک رزین مناسب برای استفاده در سنگ مصنوعی. را برای شما بیان خواهیم کرد.
در ابتدا بهتر است بدانیم چرا از رزین در سنگ مصنوعی استفاده می‌شود.
افزایش مقاومت و استقامت را در سنگ مصنوعی بالا می‌برد
موجب بهتر مخلوط شدن اجزاء تشکیل دهنده سنگ مصنوعی می‌شود.
زمان خشک شدن سنگ مصنوعی را کاهش می‌دهد.
رزین مرغوب سنگ مصنوعی. باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
ذرات جامد آن به میزان ۵۰% باشد
قابل استفاده در تمامی سیمان‌های موجود در بازار را داشته باشد
با میکرو سیلیکا سازگار بوده و به خوبی مخلوط شود
حالت فیزیکی مناسب داشته باشد
درصد کلر آن آر ۰٫۱% کمتر باشد
PH آن در حدود ۷٫۵ باشد
سؤالات متداول در زمینه سنگ مصنوعی
در این مقاله برخی سؤالات کاربران در زمینه سنگ مصنوعی که بارها از ما پرسیده شده را برای شما قرار داده‌ایم، شاید یکی از اینها سؤال شما نیز باشد.
سنگ مصنوعی از چه موادی ساخته شده است؟
سنگ مصنوعی از مخلوط خرده سنگ‌های طبیعی و نوع خاصی سیمان به همراه مواد شیمیایی و رنگ‌دانه ها تولید می‌شود.
رنگ سنگ مصنوعی به چه صورت می‌باشد؟
رنگ بکار رفته در سنگ مصنوعی دارای منشأ معدنی و طبیعی است و در مخلوط اولیه سنگ مصنوعی ترکیب می‌شود که این امر موجب می‌شود به مرور زمان رنگ محصول تغییر نکند.
سنگ مصنوعی قابلیت برش و سوراخ کردن را دارد؟
برش و سوراخ کاری در سنگ مصنوعی کاملاً مانند سنگ‌های طبیعی می‌باشد.
روش نصب سنگ مصنوعی چگونه است؟
روش نصب بسیار ساده و به وسیله سیمان و یا چسب مخصوص انجام می‌شود.
چسبندگی سنگ مصنوعی به نسبت سنگ طبیعی کمتر است؟
کاملاً این مسئله برعکس می‌باشد، بسیاری از سنگ‌های طبیعی به دلیل منشأ آهگی خود قدرت چسبندگی پایینی دارند و حتی سرامیک نیز به خاطر منشأ رس خود استحکام بالایی ندارد در مقابل سنگ مصنوعی به دلیل وجود مواد معدنی و طبیعی و سیمان قدرت چسبندگی بسیار بالایی را دارد.
سنگ مصنوعی در گرما و سرما چگونه عمل می‌کند؟
در مناطق سردسیر سرما زمستان موجب ترک‌های کوچک و سپس یخ زدگی آب در این ترک‌ها موجب شکستن سنگ می‌شود ولی سنگ مصنوعی با مقاومت دمایی بالا و تحمل یخبندان زیاد می‌توان جایگزین بسیار مناسبی برای استفاده در نما ساختمان در این مناطق باشد.
در هنگام استفاده از سنگ مصنوعی در نما نیز مانند سنگ طبیعی نیاز به رزین است؟
سنگ مصنوعی به علت نفوذ بسیار پایینتر آب هیچ نیازی به استفاده از رزین و لاک ندارد.
در چه بخش‌هایی نباید از سنگ مصنوعی استفاده کرد؟
از سنگ مصنوعی تنها در محل‌های با رطوبت دائمی مانند استخر و حمام نباید استفاده کرد.
سنگ مصنوعی چه مزایای نسبت به سنگ‌های طبیعی دارد؟
ارزان‌تر، مقاومت دمایی بالا، تنوع و رنگ و طرح، مقاومت در برابر رطوبت، نصب آسان و.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا