معماری محوطه

روف گاردن ROOF GARDEN

روف گاردن یا بام سبز

روف گاردن یا بام سبز به بامی اطلاق می شود که تمام یا قسمتی از آن توسط فضای سبز. پوشیده شده باشد و در واقع یک سیستم سبک وزن مهندسی ساز است که رشد گیاه را در بام میسر ساخته و درعین حال در برابر اشعه ی خورشید، اتلاف انرژی و … از بام محافظت می کند.

روف گاردن

ایجاد محیطی مفرح و زیبا در ارتفاع با مناظری متفاوت از آنچه بطور معـمول میبینیم، آن هم در فضای گمشده ای از ساختمان که تاکنون بلا استفاده به نظر می رسیده است، بدون شک ایده ای جالب و منحصر به فرد به منظور ارتقای سطح کیفی زندگی و همچنین افزایش ارزش بـنا و ساختمــان خواهـد بود از ديدگاه مهندسي سازه، طراحي ساختمان با بام سبز یا روف گاردن منجر به افزايش پايداري و مديريت صحيح بارانهاي سيل آسا و آب باران ميگردد. در يك نظرخواهي از شهرداران چندين شهر در اروپا و امريكا، در سيستم بام سبز یا روف گاردن پتانسيلهاي كاربردي زيادي نهفته و بكارگيري اين سيستم در شهرها، از هزينه انرژي كاسته و به كارايي مفيد محيط ميافزايد. همچنين بامهاي سبز یا روف گاردن به مساحت قابل ساخت يك پروژه افزوده و مكانهاي جديدي براي اجتماع درون محيطي فراهم مي آورد که این امـر در سالهای اخیر با توجه به ارائه راهـکارهای اجرایی مناسب، مورد توجه مهندسین مشاور، معماران و سازندگان در صنعت ساختمان کشورمان گردیده است

طراحی و اجرای روف گاردن

شرکت گلستان موج مفتخر است تا با ارائه خدمات مشاره در خصوص طراحی بام سبز (روف گاردن – Roof Garden) و نیز ارائه خدمات مهندسی شامل تهیه نقشه های اجرایی، نقشه های مربوط به زیرساخت مناسب جهت المان های معماری موجود در طرح از قبیل آب نماآتشدان، آلاچیق، مبلمان فضای باز، همچنین طراحی سیستم آبرسانی مناسب با توجه به پوشش گیاهی، همچنین نصب لایه های بام سبز و بطور کلی اجرا و نظارت بر اجرای پروژه همراه شما باشد.
طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز شامل دو مرحله عمرانی ( اجرای ایزولاسیون و زهکشی ) و لنداسکیپ ( اجرای فضای سبز و تجهیزاتی مانند آلاچیق ، باربیکیو و … ) می باشد.

مصالح

استفاده از مصالح نوین ژئوسنتتیک مانند ژئوممبران، ژئودرین و ژئوتکستایل در تسریع، کاهش هزینه ها و بالا بردن ایمنی سیستم ایزولاسیون، زهکشی و فیلتراسیون بام بعنوان یکی از اساسی ترین اجزاء ساختمان، تخصص ما میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا