طب سنتی

فندق جادویی برای پوست و مو

فندق جادویی برای پوست و مو

فندق جادوگر یکی از گیاهانی است که به تازگی در زمینه ی زیبایی پوست و مو شناخته شده است. کاربردهای این دانه ی خوشمزه برای ریزش مو و رفع آکنه تنها بخشی از دنیای خواص فندق است.

فواید شگفت انگیز آن برای پوست و مو

فندق برای پوست و مو یک معجزه گر محسوب می شود. فندق و روغن فندق برای تهیه ماسک های زیبایی و رفع مشکلات ریزش مو و.. این روزها به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص و فواید فندق برای پوست و مو

– ضماد سوختة فندق با پی بز برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.برای جلوگیری از ریزش مو پوست فندق رابسوزانید و خاکستر آنرا با پیه مخلوط کرده و قسمت هایی را که مو ریخته با آن ماساژ دهید
– کسانی که موخوره دارند فندق را سوزانده با سرکه مخلوط کنند با آب رقیق نمایند سر موها را با آن محلول ماساژ دهند.
– فندق اختلال در رشد مو را برطرف می کند.
– فندق باعث تنگ کردن عروق زیر پوست و باعث کشیدگی پوست و تغذیه و درمان آن می شود
-از این گیاه روی پوست خود بزنید و با یک پنبه آن را بمالید. این کار مثل یک لایه بردار و پاک کننده قوی برایتان عمل می کند.
– این نوع فندق در آب بریزید و بدن خود را با آن بشویید تا پوستتان نرم شود و حساسیت و التهابات آن آرام بگیرند.

خواص روغن فندق برای پوست و مو

فندق بو داده مخلوط انیسون برای سوزش مجرای ادرار و تقویت نیروی جنسی مفید است جهت رفع چین و چروک صورت :روغن فندق یک قاشق چای خوری و روغن جوانه گندم یک قاشق چای خوری برای درمان جوش صورت روزی ۲ مرتبه با نوک انگشت از روغن فندق روی جوشهای صورت بگذارید.

ماسک فندق برای زیبایی و شفافیت پوست

۱- ابتدا یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم. سپس یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و سپس هم می زنیم. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم می زنیم. این ترکیب آماده است. می توانید داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.
۲- یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با سیب زمینی پخته و له شده مخلوط کنید سپس دو قاشق غذاخوری شیر بز به آن بیفزایید و روی صورتتان بگذارید. بعد از حدود ۱۵ دقیقه آن را بشویید.
۳-برای درمان پوست چرب می توانید دو قاشق غذاخوری از این گیاه را به همراه یک قرص آسپیرین در نصف لیوان آب حل کنید و حرارت بدهید سپس بگذارید خنک شود و روی پوست بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا