هیدروپونیک

کشت طبقاتی برای استفاده بیشتر از فضا

کشت در کارتن پلاست

یکی از روش های کشت در کیسه به صورت کاشت در کارتن پلاست است که امروزه رایج گشته است. در این روش کارتن پلاست حاوی بستر و سوبسترا مورد نظر می شود و محلول غذایی توسط Tape یا نوارهای آبیاری یا لوله های اسپاگتی به نزدیک هر گیاه می رسد

معرفى برخى از سبزيجات خاص

گیاهی چند ساله است که به صورت گیاه یکساله به دلیل غده خوراکی آن کشت می شود. غده قرمز توسط چند توده کوچکتر احاطه شده که این غده ها برداشت می شوند. همین غده های کوچک وجه تمایز آن با کنگر DUSHEEN تک غده ای بودن آن است. غده ها قهوه ای رنگ و کرک دار هستند که وزن آنها می تواند تا ۲/۲ کیلوگرم می رسد. زمانی که غده ها برش داده می شوند، حالت گوشتی و معمولاً سفید رنگ است.

ادو کاربرد دارویی

آب خارج شده از دمبرک دارویی بند آورنده خون است و ممکن است در خونریزی شریانی استفاده شود. گاهی اوقات در ترشح و دردهای گوش مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین آب برگ محرک، خلط آور، قابض و اشتها آور است. آب خارج شده از دمبرگ و ساقه به همراه نمک در التهاب غدد استفاده می شود. سبزی پخته شده حاوی موسیلاژ است و برای تونیک nervine موثر است. عصاره پوست برای درمان اسهال در طب سنتی استفاده می شود. باعث افزایش وزن بدن و مانع از ترشح بیش از حد خلط در افراد داری آسم می شود. از غده آن در قبیله موندا به عنوان کاهش دهنده درد بدن استفاده می شود. به عنوان ملین و مسکن و همچنین پادزهر به نیش زنبور و دیگر حشرات است. ادو در نواحی گرمسیری مرطوب، این گیاه را می توان در تمام فصول کاشت. در آب و هوای معتدل در گلخانه شیشه‏ای یا پلی ایتلینی در حداقل دمای ۲۱ درجه سانتی گراد رشد می کنند و در بهار کاشت می شوند. می توان غده های کوچک یا قطعاتی از غده را که هر کدام حاوی تعدادی جوانه خفته هستند در حفره هایی با فاصله ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر از یکدیگر کاشت.

ادو Taro

کاربرد-آشپزی استفاده اولیه از این گیاه برای مصرف برگ و غده می باشد. برگ به صورت خام به دلیل دارا بودن اگزالات کلسیم و حضور Raphid های سوزنی شکل در سلول های گیاهی سمی می باشد که با پخته شدن و یا قرار دادن در آب سرد در یک شبانه روز اثرات سمی کاهش می یابد. آشپزی غده ها کوچک به صورت پخته شده، کنسرو و یا یخ زده به فروش می رسد. همچنین از غده در تهیه سوپ می توان استفاده کرد. برگ ها غنی از ویتامین و مواد معدنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا