درختان زینتی

برگ نو (برگ ریز) – PRIVET

برگ نو (برگ ریز)

اين گياه از خانواده اولئاسه (Oleaceae) بوده و درختچه يا درختان كوچكی می‌باشند كه دارای گونه‌های چندی هستند، همه آن‌ها تقريباً هميشه سبز، برگ‌ها دائمی و برای تهيه پرچين و تزئين باغ‌ها كاربرد دارند. اين گياه در محل‌های آفتابی و سايه آفتاب به خوبی رشد و نمو می‌كند.
این گیاه بومی ژاپن است و اغلب برای تزئین باغ ها و جداسازی بین بخش ها استفاده می شود. برگ ها بیضی شکل و همیشه سبز هستند. گل های سفید و ریز و معطری دارد.
گل‌ها كوچك به رنگ سفيد يا مايل به زرد با عطر تند می باشد.
شمشاد برگ نو به صورت درختچه ای است و گاهی ارتفاع و عرض آن تا ۵ متر هم می رسد. شاخ و برگ ها بسیار متراکم هستند. برگ ها همیشه یبز هستند. گل های ریز و سفیدی دارد که در انتهای شاخه ها ایجاد می سشوند. میوه ها مشکی و سفید هستند و توجه پرندگان را به خود جلب می کنند. این گیاه توانایی تحمل شرایط خشکی و شوری را دارد. گل های این گیاه مورد توجه پروانه ها و زنبور های عسل قرار می گیرد.
برگ ها به رنگ سبز تیره و ضخیم هستند و اندازه ای بین ۳ تا ۶ سانتی متر دارند. دمبرگ های آن بین ۲ تا ۴ میلی متر طول دارند. گل ها بر روی خوشه های ۸ تا ۱۰ سانتی متری ایجاد می شوند. میوه های این گیاه کروی و سیاه رنگ هستند گاهی هم به رنگ سفید دیده می شوند.
ارتفاع این درختچه به یک تا دو متر می رسد. گل های سفید رنگ بر روی خوشه ی ۱۰ سانتی متری ایجاد می شوند . در گل ها لوله کرولا بیش از کاسه گل، معمولا طولانی تر از لوب است. میوه ها به ندرت یافت می شود.
يكی از خصوصيات اين گياه آن است كه گرد و خاك صدمه زيادی به آن‌ها نمی‌رساند ولی به طور كلی نياز به آب زياد داشته و در زمين‌های نسبتاً مرطوب رشد سريع و خوبی دارد.
این گیاه بایستی بلافاصله پس از گلدهی هرس شود. توانایی رشد در هر شرایط خاکی را دارد و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. خاک آن بایستی تا حدی مرطوب باشد.
هیچ آفت و یا بیماری جدی متوجه این گیاه نیست اما می تواند به گال طوقه ای، لکه های برگی، پوسیدگی ریشه ای ، سوختگی و سفیدک پودری مبتلا شود. همچنین می تواند توسط شته ها، نماتود ها و کنه ها مورد حمله قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا