گیاهان زینتی آپارتمانی

معرفی گل شفلرا

معرفی گل شفلرا

شفلرا یک گیاه محبوب است از خانواده ارالیاسه ها با نام علمی: Schefflera و در میان بسیاری از گونه ها به خوبی شناخته شده است و به درخت چتر و چتر درخت کوتوله ها نیز معروف أست در این مقاله به معرفی گل شفلرا میپردازیم.
یکی از دلایل محبوبیت این گیاه مراقبت بسیار آسان است، اما در حالی که مراقبت از شفلرا آسان است، این گیاه نیاز به مراقبت های خاصی دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد شفلرا و نگه داشتن آن به دستورالعملهای زیر عمل کنید .
دو بخش بسیار مهم برای مراقبت از شفلرای مناسب وجود دارد. اول نور خورشید و دوم آبیاری مناسب است.

نور

گیاهان شفلرا نیاز نور متوسط دارند که بدان معنی است که آنها نیاز به نور روشن اما غیر مستقیم دارند.
در صورت نور کم و سایه پایه شفلراها سست و ضعیف میشود ، و برگها نازک و ساقه برگها بلند و سست . و بسیار خلوت و کم پشت میشوند .
در اسیای شرقی شفلرا به عنوان گیاه بیرونی استفاده میشود .

آبیاری

هنگامی که گیاه شما در حال رشد هست برای آبیاری به درستی، صبر کنید تا خاک گلدان خشک شود و سپس به طور کامل خاک را آبیاری و خیس کنید. اغلب، مردم به خاطر ابیاری بیش از حد گیاه شفلرا خود را از بین می برند . برگ های زرد که گاهی بی دلیل از گیاه زرد می شوند نشان از آبیاری بیش از حد است. مراقبت بیشتر از شفلرا و یکی از لازمه های ان در سال هرس گیاه میباشد .

کود

شفلرا از گیاهان کم کود هست ، شما می توانید اول هر فصل فقط یکبار کود کامل به ان بدهید و این کافیست.
گیاهان شفلرا جزء گیاهان سمی هستند . و اگر خورده شود باعث مرگ نمیشود اما احساس سوزش شدید تورم و باعث مشکلاتی در بلع و همچنین مشکلات تنفسی می شود.

خاک

بهترین بستر برای شفلرا ترکیب ۵۰% ماسه شسته شده و ۵۰% پیت ماس هست.

آفات و امراض

کنه های عنکبوتی و شته ها آفات مشترک این گیاه است که روی گیاهان شفلرا تاثیر می گذارد.
در این موقع شستن گیاه با آب و صابون به طور معمول برای از بین بردن آفات موثر است وبا هجوم سنگین تر، شما می توانید با یک حشره کش مانند دیازینون یا مالاتیون یا … مشکل رو بر طرف کنید .
همچنین، آگاه باشید که آفات معمولا در اثر نور کم یا ابیاری بیش از حد به وجود می ایند .
شایع ترین بیماری که تحت تاثیر قرار می گیرد در شفلرا پوسیدگی ریشه است. این بیماری در اثر ابیاری زیاد و زهکشی ضعیف در خاک به وجود می اید . و بلافاصله نوک برگها قهوه ای و کم کم ریزش برگها و چروکیدگی ساقه و باعث خراب شدن گیاه می شود .
که اگر هر ۶ ماه یکبار از کاربندازیم ترجیحا یا توپسین ابیاری استفاده کنید و ابیاری رو صحیح انجام بدید سلامت گیاهتون تضمین خواهد شد .

تکثیر از طریق قلمه

برای تکثیر شفلرا قلمه هایی به طول ده تا پانزده سانتی جدا کنید و به مدت ده دقیقه بزارید داخل محلول قارچ کش بعد تو بستر کوکوپیت بکارید و محیط رو براش مرطوب کنید بعد از یک ماه ریشه میده

هرس شفلرا

شفلرا شما ممکن است گاهی اوقات نیاز به هرس داشته باشند . به خصوص زمانی که نور کاملا کافی نیست. هرس شفلرا ساده است. فقط کافیست برگها را از انتهای چسبیده به ساقه با دست جدا کنید .
گیاهان شفلرا به سرعت دوباره بجای اول برمی گردند .و حتی بسیار با شکوه تر از قبل خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا