گیاهان زینتی آپارتمانی

گیاه مناسب برای آپارتمان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”solid-icon” message_box_color=”vista_blue”]گیاه مناسب برای آپارتمان شما [/vc_message][vc_column_text]نگهداری از گیاهان عشق خاصی می خواهد و همه نمی توانند به راحتی از هر گیاهی نگهداری کرده و طراوتش را به خوبی حفظ کنند ولی بعضی از گیاهان آنقدر سخت جان هستند که هر کسی به راحتی می تواند از آنها نگهداری کند بدون اینکه زحمت خاصی داشته باشد و وقت زیادی بخواهد.
«فیلودندرون برگ انجیری» از همین دسته از گیاهان است که از خانواده آراسه هاست و جزو گیاهان بومی آفریقای جنوبی قرار دارد. این گیاه برگ های سبز براق دارد که با بزرگتر شدن شکاف ها و دندان های برگ، عمیق تر و شکل برگ انجیری به خود می گیرد.
همانطور که از نام انگلیسی ( nordnedolihp thgirpu ) آن بر می آید فیلودندرون را راست قامت نام نهاده اند یعنی احتیاج به قیم ندارد و برگ ها از مرکز می رویند، هوای گرم و مرطوب از شرایط ایده آل آن است و به علت گستردگی بوته و برگ ها باید دور از محل پر رفت و آمد باشد.[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”solid-icon” message_box_color=”vista_blue”]مشکلات گیاه را بشناسید[/vc_message][vc_column_text]– لکه های سوخته روی برگ ها: اشعه مستقیم آفتاب یا غبار پاشی در آفتاب باعث آن می شود، گلدان را در نیمی از سایه قرار دهید و از غبار پاشی در آفتاب بپرهیزید.
– برگ های جدید یا ظاهر نمی شوند یا خیلی کوچک هستند: به گلدان بزرگتری احتیاج دارد و در صورت عدم امکان تعویض تغذیه گیاه توصیه می شود.
– برگ ها زرد می شوند و می ریزند: آبیاری زیاد است سوراخ ته گلدان را بازدید کنید که آب بتواند از آن خارج شود.
– ساقه ها دراز و ضعیف هستند: نور کم است، گلدان را به محل روشنتر با اشعه غیر مستقیم آفتاب منتقل کنید.
– برگ ها رنگ پریده و رشد کم شده است: هوا سرد است و باید گلدان را به محل گرم تری انتقال دهید.
– زخم های سفید پنبه ای شکل روی برگ ها مشاهده می شود: عامل آن حشره آفت است. با سم حشره کش دو هفته یکبار گیاه را سم پاشی کنید تا علایم برطرف شود.
– برگ ها خشک و چروک هستند: گیاه تشنه و هوا خشک است. پس فوراً آن را آبیاری کنید.
نور ملایم دوست دارد
کنار پنجره با نور ملایم بهترین مکان برای این گیاه است. اشعه مستقیم آفتاب به خصوص در ظهر به برگ های گیاه صدمه وارد می کند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اصلاً گلدان را زیر نور مستقیم نگذارید.
دمای معتدل می خواهد
دمای معتدل اتاق برای این گیاه مناسب است، یعنی در زمستان حداقل درجه حرارت ۱۲ درجه سانتی گراد و حداکثر آن در تابستان ۲۴ درجه سانتی گراد بهترین حالت است. البته باید بگوییم در درجه حرارت بالاتر غبار پاشی می تواند به گیاه طراوت بیشتری ببخشد.
آب خیلی زیاد نمی خواهد
در روز های گرم سال بهتر است هفته ای دوبار به گیاه آب دهید اما در روز های سرد هفته ای یکبار آبیاری کافی است حواستان باشد که هرگز اجازه ندهید خاک گلدان باتلاقی از آب شود.
خاک مناسب ضامن رشد بیشتر گیاه
بهترین خاکی که می تواند رشد این گیاه را تضمین کند خاک لیمونی و کمپوست با کود شیمیایی است که بهترین محیط برای رشد ریشه را تشکیل می دهد.
هفته ای دوبار مه پاشی می خواهد
حواستان باشد این گیاه علاقه زیادی به رطوبت دارد به همین دلیل باید در تمام طول سال هفته ای دوبار با آب ولرم آن را مه پاشی کنید. بهتر است آبی که برای این کار استفاده می کنید بیات شده و کلر آن از بین رفته باشد.
چندان کود نمی خواهد
این گیاه نیاز چندانی به کود دهی ندارد. کوددهی بیش از اندازه باعث تجمع املاح در خاک می شود. پس در صورت نیاز هر ماه یکبار کود دهی کنید.
تکثیر را به متخصصان بسپارید
ازدیاد فیلودندرون در منزل کار آسانی نیست و بهتر است این کار را به حرفه های مخصوص این کار بسپارید زیرا آنها برای تکثیر از بذر و قلمه استفاده می کنند.
مواد براق کننده ممنوع!
گاهی فروشندگان گل و گیاه برای جلب مشتری برگ ها را با مواد براق کننده تمیز می کنند اما باید بدانید که روزنه های موجود در سطح برگ برای اعمال حیاتی باید باز باشند و نباید مسدود شوند، به همین دلیل تنها غبار پاشی برای تمیز شدن برگ ها کافی است.
هر سال تعویض گلدان فراموش نشود
هر سال در فصل بهار با شروع فصل رشد، این گیاه احتیاج به تعویض گلدان دارد. البته در سال های بعد با سنگین شدن حجم شاخ و برگ ها تعویض خاک سطح گلدان با خاک نو و غنی احتمالاً برایتان راحت تر باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_media_grid grid_id=”vc_gid:1524587010786-8c8c8265-0481-4″ include=”16990,16989,16988,16987,16991,16992,16993,16994,16996,16997″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid” message_box_color=”pink”]

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت گلستان موج است.

[/vc_message][vc_message message_box_style=”solid” message_box_color=”peacoc”]

استفاده از مطالب این بانک با ذکر منبع و لینک دادن به بانک بلامانع می باشد.

[/vc_message][vc_message message_box_style=”solid” message_box_color=”green” icon_fontawesome=”fa fa-check”]

گلستان موج صرفا یک فضای مجازی نیست!!

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا