معماری محوطه

آلاچیق فلزی / آلاچیق آهنی / شاه نشین

آلاچیق فلزی

آلاچیق های پیش ساخته فلزی توسط پیچ و مهره بهم وصل می شوند و نصب بسیار سریع و آسانی دارند. آلاچیق های فلزی دوام فوق العاده بالایی دارند و سقف این آلاچیق ها توسط سفال،ورق شادولاین،ذوزنقه و شینگل قابل ساخت می باشد.مکان آلاچیق، لزوماً می­می بایست مناسب و مشرف به فضای سبز آبشار مناظر زیبا ی موجود در حیاط احداث شود، و به گونه­ای باشد که از لحاظ جغرافیایی محل، حائز کلیه امتیازات باشداحمد حبیبی آلاچیق علاوه بر زیبا یی ویِژگزینشه خود، ویژگی ها ی دیگری دارد که در حین استفاده از آن مشهود می­گردد. اگر حیاط منزل ویلایی شما وسیع است می­توانید یک آلاچیق جداگانه برای استخر تعبیه بکنید که ویژه استخر باشد.آلاچیق های آسان باغی که از جنس طبیعت اجرا شده اند از آرامش و صفای خاصی برخوردار هستند ولی چنانچه میخواهید آلاچیق مدرن و مجللی اجرا بکنید می باید در طراحی خود چند نکته را مد نظر داشته باشید این نوع آلاچیق در دو منطقه اجرا میگردد یکی متصل به ساختمان در محیط تراس دیگری در محوطه باغ که کمی از ساختمان فاصله دارد ولی آنچه در این دو نوع آلاچیق مشترک است امکانات رفاهی آن است اجرای باربیکیو و کباب پز در همین آلاچیق که یکی از ملزومات آلاچیق محسوب می گردد چنانچه این باربیکیو طبق اصول اجرا شود که در مطلب های سایت خودم احمد حبیبی شرایط و اصول تهیه آن را توضیح داده ام می تواند محیط ایده ال مطلوبی به شما ارائه دهد و دود هیزم ذغال مزاحمتی جهت شما نخواهد داشت و لازم نیست باربیکیو در فاصله دورتری از آلاچیق ایجاد گردد. ضروری ه این باربیکیو داشتن روشویی آب و انشعاب فاضلاب است که ضرورت آن وقت نیاز حس میگردد مکان مناسبی برای جمع آوری و دسترس ی آسان به چوب ذغال لوازم مورد نیاز که شکل آن بنا به سلیقه و خلاقیت شما دارد.در اکثرا ٌ اشکال عکسهایی که از آلاچیق های کشور های خارجی دید ه ام اکثرا ٌ به این شکل بوده که کباب پز اجرا شده در آلاچیق با دوکابین در طرفین کابین روشویی و ظرفشویی و کابین دیگر محل نصب فن جعبه برق و ذخیره سازی چوب و ذغال و لوازم دیگر است .
شیوه طراحی و تزئین آلاچیق با سلیقه افراد مفرق است برخی افراد آبشار آبنما را در ترکیب آلاچیق تلفیق می نمایند برخی ترجیح می دهند در وسط برکه آب اجرا نمایند ترکیب صندلی ها گلدانها غیره سقف و کف همگی به سلیقه افراد بستگی دارد ولی هرچه به طبیعت نزدیک باشد و از سبک های روستیک استفاده شود خوبتر است. شبا اهمیت زیاد نیست سقف آلاچیق را از چه جنسی گزینش نمائید احمد حبیبیولی آنچه امروزه متداول شده سقف شیبدار چندضلعی از سفال قهوه­ای رنگ می­باشداحمد حبیبی آلاچیق می­تواند از جنس فلز یا آجر، کامپوزیت باشد ولی آنچه لذت حضـور را دوچندان می­نماید آلاچیق طبیعی است که از شاخه برگ و تنه درختان درست می­شود. شما می­توانید با سیماناحمد حبیبی آلاچیقی از درخت را به صورت مجازی ساخته مصرف نمایید برای این منظور باید اسکلت آلاچیق را از فلز بسازید و روی آن را با توری یا رابیتز بپوشانید، پس با ترکیب ۶۰ درصد سیمان ۴۰ درصد پودر سنگ ملاطی ساخته بوسیله وسائل ی روی مکانی که توری کشیده­اید بکشید به گونه­ای که توری زیر ملاط محو شوداحمد حبیبی مجدداً ملاطی به صورت خشک ترکیب نمایید که مخلوطی از ۴۰ درصد سیمان ۴۰ درصد پودر سنگ و ۲۰ درصد پودر رنگی (ترجیحاً قهوه­ای) باشد میزان ی از آن ملاط را با آب مخلوط کرده و روی محل قبلی بکشیداحمد حبیبی در حین کشیدن این ملاط می­توانید قسمت ­هایی را برجسته بکنید تا به شکل، پارت بریده شده شاخه­های درختان بشود این عمل را با دستکش انجام داده توسط چنگالی روی ملاط رنگی که کشیده­اید فشار دهید شیارهایی ایجاد نمائید. مد نظر داشته باشید که هم، ملاط طولی بسیاری مصرف نکنید که زود خشک شود که در این صورت نمی­توانید شیارهای مورد نظر را اجرا نمائید و هم شیارها را به صورت بی­قاعده نامنظم ولی به صورت یکطرفه باشد بکشید. ضخامت این ملاط رنگی می­تواند چند سانتی­متر باشد. دقت نمائید که اگر می­خواهید تنه درخت مجازی را بزرگ جلوه دهید می­می بایست از چنگال بزرگتر مصرف نمایید. امتیاز اینشیوه اینست که ضمن تشابه زیاد به پوسته درخت، در صورت وارد شدن ضربه و آسیب به بخش ­های این آلاچیق هرگز، آسیب نمایان نخواهد بود زیرا مغز ملاط یکدست می­باشد هیچ وقت نیازی به نقاشی سالانه بر روی آن نخواهد بود. در قسمت ­هایی که به عنوان برش شاخه معین کرده ­اید با ملاطی به روش قبل ولی به رنگ کرم یا زرد یا نارنجی روشن درست نمایید با کاردک بکشید و با لبه چنگال یا چاقو شیارهایی به صورت زمان ی داخل محل خش بیاندازید. این فرمول را می­توانید برای موارد دیگر استفاده نمائید لبه باغچه­ها را به شکل تنه درخت خوابیده اجرا نمایید یا نرده­های چوبی بسازید.
امیدواریم در آلاچیقی که می­سازید لذت کافی را ببرید به خاطر داشته باشید که با مشارکت ساکنین مجتمع مسکونی می­توانید حیاطی قشنگ و سرسبز احداث کرده آلاچیقی را در داخل آن محیط بسازید تا همگان از شیرینی لحظات در آن بهره­مند گردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا