گیاهان داروییمیوه درمانی

نکاتی درباره میوه ها

نکاتی درمورد میوه ها

1_نباید بعضی از غذاهایی که حاوی گوشت هستند ، میوه مصرف کرد
۲_میوه های ترش را باشیر، گردو وبادام نخورید
۳_انجیر و شیر را با هم نخورید.
۴_ خربزه را با عسل نخورید: این مواد خاصیت رادیواکتیوی دارند و اگر بیماری کهنه دربدن وجود داشته باشد، خود را نشان می دهد واین اعتقاد نادرست است که دچار مرگ می شوند
۵_ ليمو با گوجه فرنگی ناسازگار است، زیرا هر دو خاصیت اسیدی دارند و باعث افت دهان می شود.
۶_پرتقال با مواد چربی، گوشت، ماهی، سرکه، سبزی، ترشی ها و روغن نباتی ناسازگار است.
۷_خربزه، طالبی و هندوانه باید تنها خورده شوند زیرا با سایر غذاها ایجاد گرفتگی می کند و ممکن است مانع جذب غذاها به وسیله روده شوند. *هر میوه را بهتر است در فصلش مصرف کنید.
۷_میوه ها منبع املاح معدنی و ویتامین ها هستند.
۸_جوشانده برگ درخت مرکبات، در شستشو و التیام زخمها بسیار نافذ است.
۹_نامناسب ترین زمان مصرف آب میوهجات و مایعات هنگام غذاخوردن است.
۱۰_بهترین زمان نوشیدن آب نیم ساعت قبل و ۲/۳۰ ساعت بعد از غذا است. ه آب میوهجات را نیز هنگام خالی بودن معده یا عصر و یا در فواصل بین وعدههای غذایی میل کنید. ”
۱۱_به مصرف روزانه یک لیوان آبی میوه در افزایش سلامت مفید است.
۱۲ _میوه را همیشه با شکم خالی میل کنید هرگونه مخلوط کردن آن با مواد دیگر بخصوص غذاهای گوشتی خطرناک است و یاعث تخمیر مواد در دستگاه گوارشی و نفخ می شود حاصل این تخمیر و نفخ که در اثر قند میوه به وجود می آید، باعث تشدید ضربان قلب و فشار دیافراگم و گستردگی دستگاه گوارش می شود و در این حالت دستگاه گوارش به یک کارخانه الکل سازی کوچک تبدیل می شود، گاز کربنیک حاصل از تخمیر مواد در دستگاه گوارش، به قلب فشار میآورد و باعث نابودی سلول های آن می شود، این بیشترین عامل بیماری قلبی است. هرگز نباید میوهای را که زمان هضمش کوتاه است بعد از غذاهای دیرهضم خورد، زیرا زمان گذر میوه از معده به تأخیر میافتد و باعث تخمیرمواد درمعدن نفخ می شود
۱۳_بهترین موقع میوه خوردن صبح است، زیرا از ساعت چهار بامداد به بعد جریان دفع شروع می شود و نباید با مصرف غذاهای دیرهضم مانع این جریان شویم.
۱۴_بهترین کمک کننده هضم غذا، میوههای آب دار است.تمام صبح را با میوه بگذرانید و هر وقت گرسنه شدید، فقط به سراغ میوه بروید.
۱۵_ آب هر میوهای را که دوست دارید بگیرید و جرعه جرعه بنوشید، اما نه آب، میوههای بیرون که دارای مواد شیمایی نگهدارنده هستند.
توجه داشته باشید آب میوه را باید فوراً بنوشید وگرنه در مجاروت با هوا اکسیده و سمی میشود، هم چنین اگر دندانهایتان وضعیت خوبی ندارند، میتوانید میوهها را در دستگاه مخلوط کن له کنید به این صورت از تمام میوه و ویتامین ها و مواد معدنی اش استفاده می کنید. * میوه سریع هضم می شود، بدن به راحتی بهترین و پر ارزش ترین انرژی را دریافت کرده و بلافاصله از این انرژی برای بیرون راندن ته مانده و آشغال های مواد دیگر استفاده می کند در اثر همین خاصیت پاک کننده است که در مدت کمی چربی را آب می کند و بدن حالت طبیعی به خود میگیرد. باید بدانیم که فقط قند میوه ها انرژی بدن (گلوکز) و مغز را تأمین می کند نه پروتئین و مواد نشاسته ای، چون پروتئین و مواد نشاستهای هیچ کدام نمیتوانند مستقیما به بدن یا مغز انرژی برسانند زیرا ابتدا باید به گلوکز تبدیل شوند و بعدا مورد استفاده ی سلولی ها و بافتها قرار گیرند.
۱۶_ انرژی یعنی نیروی حرکتی و ما امروزه در اثر روش زندگی مخرب و طاقت فرسا دائما انرژی از دست می دهیم.
۱۷_تا آنجا که ممکن است از خورن چای، قهوه و کاکائودوری گزینید. این ها هضم میوه را کاملا فلج می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا