میوه درمانی

۲۵ خاصیت موزبرای سلامت و پوست

خواص موز در پیشگیری از سکته مغزی

نتایج پژوهشی که در مجله پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده است نشان می دهد موز یکی از منابع فوق العاده پتاسیم است که برای مقابله با سکته مغزی مؤثر عمل می کند. بعد از مطالعه ۳۳ پژوهش در خصوص ارتباط بین پتاسیم و سکته مغزی مشخص شد که رفع کمبود این ماده معدنی باعث بهبود عملکرد کلیه ها می شود و با کنترل فشار خون، خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد. در واقع متخصصان، موز را یکی از همیاران کنترل کننده ی فشار خون می دانند و زمانی که فشار خون در حد نرمال باشد احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی به مراتب کمتر می شود. برای جذب پتاسیم مورد نیاز بدن، روزانه یک عدد موز میل کنید.

خواص موز در کاهش فشار خون

معمولاً در بدن همه ما تعادل نامناسبی بین سدیم و پتاسیم برقرار است زیرا بیش از حد نمک مصرف می‌کنیم. مازاد سدیم (نمک) وارد شده به بدن باعث افزایش فشارخون بدن می‌شود. موز مقدار زیادی پتاسیم و در عین حال، مقدار کمی سدیم دارد؛ از این رو موز ابزار موثری برای مقابله با فشار خون بالاست تا جایی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده ( FDA ) به تولیدکنندگان موز اجازه داده است که به طور رسمی در خصوص خواص موز در پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا و بروز سکته مغزی تبلیغ کنند.

موز برای لاغری و کاهش وزن

موز یکی از میوه هایی محسوب می شود که سرشار از فیبر است و حدود ۱۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه را فراهم می کند. با توجه به خواص فیبرها در بدن، خوردن موز در فرآیند هضم غذا کمک بسیاری می کند. همچنین ویتامین B6 موجود در موز، از بدن در برابر بیماری دیابت نوع دوم محافظت می کند و موجب کاهش وزن نیز می شود. به طور کلی موز یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن محسوب می شود چرا که علاوه بر شیرین بودن از جمله غذاهای سیرکننده است و به همین دلیل تمایل به خوردن غذاها را به شدت کاهش می دهد.

خواص موز برای ورزشکاران – قبل و بعد از ورزش موز بخورید

زمانی که ورزش می‌کنید به خصوص زمانی که هوا گرم است انرژی بیشتری از دست می‌دهید و در نتیجه لازم است که به فکر بازیابی انرژی باشید. خوشبختانه موز بهترین میوه برای احیای دوباره‌ی انرژی از دست رفته‌ی شما خواهد بود. موز سرشار از کربوهیدرات و حاوی میزان زیادی پتاسیم است که برای احیای سلول‌ها و بازگردانی انرژی‌تان لازم و ضروری است. دریافت پتاسیم موجود در موز برای جبران پتاسیم ازدست‌رفته از طریق تعریق و در نتیجه پیشگیری از گرفتگی عضلات بسیار مفید و ضروری است.متخصصان توصیه می‌کنند که قبل از شروع جلسات ورزشی بهتر است یک عدد موز (نه نارس و نه کاملا رسیده) میل کنید. موزهایی که کمتر رسیده‌اند حاوی نشاسته‌ی بیشتری هستند و کمتر قند خون را بالا می‌برند. بعد از ورزش یک عدد موز کاملا رسیده را انتخاب کنید. به خاطر اینکه حاوی گلوسیدهای ساده و شاخص گلیسمی بالایی است و به سرعت قندخون تان را بالا می‌برد. البته توجه داشته باشید در مصرف هیچ ماده‌ی غذایی نباید زیاده‌روی کرد حتی اگر برای سلامتی مفید باشد. متخصصان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از هر مشکل احتمالی در روز بیشتر از سه موز نخورید. موز دارای سه نوع قند طبیعی (ساکاروز، فروکتوز و گلوکز) است که به همراه سلولز (فیبر) موجود در آن، باعث افزایش فوری و مستمر انرژی می گردد.پژوهشها ثابت کرده است که تنها دو عدد موز برای تأمین انرژی لازم جهت ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی سخت، کفایت می کند. و به همین دلیل است که موز، میوه شماره یک ورزشکاران برتر جهان است.

موز برای اسهال

موز یکی از موادی است که برای سیستم گوارشی که به هنگام اسهال به هم ریخته، مناسب می‌باشد، زیرا میوه‌ای ملایم و سهل الهضم می‌باشد. موز به علت دارا بودن پتاسیم فراوان، می‌تواند به جایگزین کردن الکترولیت‌هایی که در اثر اسهال از بدن دفع شده‌اند، کمک کند. از طرفی موز به علت داشتن پکتین فراوان می‌تواند به جذب و حفظ مایعات در روده‌ها کمک کرده و از دفع آب و سایر مواد مورد نیاز بدن جلوگیری کند. موز همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از نوعی فیبر به نام اینولین می‌باشد که به رشد و تقویت باکتری های مفید بدن که در روده زندگی می‌کنند، کمک می‌کند. همچنین خیس کردن موز در آب به همراه قدری نمک به عنوان یکی از موثرترین روش های درمان اسهال خونی به شمار می رود. موز همچنین برای جلوگیری از ایجاد اسهال در کودکان نیز مفید است؛ اما پیش از مصرف باید به خوبی آنرا له کرده و به صورت کرم در آورید و سپس به کودک بدهید.

خواص موز در پیشگیری و درمان افسردگی

افسردگی تبدیل به یکی از بیماری‌های رایج زمانه ما شده است که باید با آن مقابله کرد. وجود مقادیر کافی ویتامین B6 در رژیم غذایی نقش موثری در بهبود خلق و خوی افراد دارد. موز سرشار از ویتامین B6 است و می‌تواند حدود ۲۵ درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین کند، از این رو می‌تواند در بهبود علائم افسردگی موثر عمل نموده و باعث ایجاد شادی و آرامش ‌شود. موز همچنین به علت داشتن مقادیر فراوانی اسیدآمینه تریپتوفان که در بدن به سروتونین و ملاتونین تبدیل می‌شود، اهمیت دارد. این دو هورمون خلق و خو را تنظیم نموده و باعث بهبود استرس می‌شوند.
برای این منظورپوست موز را جدا کنید. سپس این پوست را به تکه‏های خیلی کوچکی خرد کنید. آن را با آب میوه ، شیر یا سایر میوه‏ها مخلوط کنید تا بتوانید بخورید. همچنین می‏توانید آن را همراه با یخ خرد شده در مخلوط کن بریزید تا نرم‏تر شود. پوست موز، علائم افسردگی را کاهش می‏دهد. صبح که از خواب بلند شدید، یک موز از یخچال بردارید و پوست آن را جدا کنید. موز را با چاقو چند قسمت کنید و در بشقاب قرار دهید. اگر دوست داشتید می‏توانید کمی عسل هم روی آن بریزید. سپس به آرامی آنها را بخورید تا از طعمشان لذت ببرید.
هر روز یک عدد موز کامل بخورید. حداقل به مدت یک ماه این کار را انجام دهید تا اثراتش را در کاهش هر نوع درد و ناراحتی ناشی از افسردگی مشاهده کنید. اگر شاغل هستید، هر روز یک عدد موز با خودتان سر کار ببرید. هر موقع استرس داشتید یا هر نوع فکر یا موضوع ناراحت کننده‏ای سراغتان آمد، برای مدت ۵ دقیقه استراحت کنید و یک عدد موز بخورید. خواهید دید که استراحت و تغذیه، افسردگی شما را کم می‏کند.
برای افزایش اثرگذاری موز در بهبود افسردگی باید آن را به همراه آب‌معدنی‌های سرشار از منیزیم و غلات کامل میل کنید که حاوی تریپتوفان هستند و به بهبود خلق‌وخوی کمک زیادی می‌کنند

موز برای دیابت و بیماران دیابتی

برخی میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی قند بوده و شاخص گلیسمی بالایی دارند. درعین‌حال می‌توانند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار بگیرند، یکی از این میوه ها موز است. موز دارای مقدار زیادی قند بوده و شاخص گلیسمی بالایی دارد. البته منظور این نیست که افراد مبتلا به دیابت باید موز را به طور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنند. فردی که به دیابت مبتلا است باید تحت آموزش های مختلف باشد و میزان قند و نشاسته هر میوه‌ای را بداند. در این صورت می‌تواند با آگاهی و به میزان متعادل از میوه های مختلف و از جمله موز مصرف کند. همچنین تذکر این نکته لازم اس که شاخص گلیسمی در انواع موز متفاوت است. رسیده یا نارس بودن موز به دلیل دارا بودن مقادیر متفاوتی از نشاسته با درصد متفاوت سهولت در جذب می‌تواند در افزایش قند خون موثر باشد. شاخص گلیسمی موز سبز حدود ۴۰ است در صورتی که این شاخص در موز رسیده ۶۰ تخمین زده شده است. پس به دیابتی‌ها توصیه می‌شود موز سبز مصرف کنند.

موز برای رفع بی خوابی و آرامش هنگام خواب

اگر برخی از شب‌ها دچار بی‌خوابی می‌شوید، از رختخواب خود بیرون بیایید و یک عدد موز بخورید. موز جزو بهترین منابع دریافت منیزیم و پتاسیم محسوب می‌شود. این دو ماده معدنی مفید هم به سادگی استرس را از روان و عضلات شما دور خواهند کرد و هم آرامشی نسبی را که لازمه داشتن خوابی راحت است، برایتان به ارمغان خواهند آورد. به علاوه موز حاوی ماده‌ای به نام تریپتوفان نیز هست که این ماده در مغز ما به سروتونین و ملاتونین تبدیل می‌شود. این ترکیب‌های هورمونی جزو موادی هستند که افزایش سطحشان در مغز می‌تواند آرامش بیشتری را برای افراد در پی داشته باشد و استرس و فکر و خیال‌های بی‌جا را از آن‌ها دور کند. به همین دلیل اگر تجربه خواب خوبی را در طول شب ندارید، حدود نیم ساعت قبل از خواب یک لیوان شیر موز را با استفاده از یک عدد موز و یک لیوان شیر ولرم تهیه کرده و بخورید.

خواص موز در پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها

استحکام استخوان‌ها نیاز به کلسیم کافی دارد. گاهی مصرف کم کلسیم و همچنین عدم جذب کافی آن باعث کمبود آن شده و سلامت استخوان‌ها را به خطر می‌اندازد. موز می‌تواند توانمندی بدن برای افزایش جذب کلسیم را بیشتر کند. توجه داشته باشید هر چه میزان جذب کلسیم در بدن بیشتر باشد استحکام استخوان‌ها هم بیشتر می‌شود. خوشبختانه موز حدود ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیز به بدن می‌رساند و یک‌ششم از نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی را تأمین می‌کند. پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای پیشگیری از پوکی استخوان است و می‌تواند با اسیدی و دمینرالیزه شدن استخوان‌ها مقابله کند

موز برای درمان یبوست

موز در جلوگیری از یبوست نقش فعالی را بازی می کند. این میوه شامل موادی می باشد که مکانیسم و عملکرد بافت های روده ای را در حد نرمال نگه می دارد. در زمان یبوست بافت موز به گونه ای عمل می کند که سبب می شود روده به اندازه کافی آب به خود جذب کند. این امر به دلیل وجود پکتین در موز اتفاق می افتد؛ به این شکل که آب زیادی را در خود انباشته کرده و به توده سازی در روده کمک می کند. موز در تغییر ماهیت باکتری های روده نیز بی تاثیر نیست. به عنوان مثال این توانایی را دارد که انواع مضر باسیل ها را به باسیل اسیدوفیلوس تبدیل نماید.

تاثیر مصرف موز در پیشگیری از سرطان کلیه

برخی شواهد نشان داده است که مصرف به اندازه موز می تواند از ابتلا به سرطان کلیه جلوگیری کند. یک بررسی انجام شده بر روی زنان نشان داد که زنانی که در هفته ۵ تا ۶ عدد موز خورده اند، خطر ابتلا به سرطان کلیه در آن ها نصف شده است. به این دلیل ممکن است موز از ابتلا به سرطان کلیه جلوگیری کند که موز حاوی سطح بالایی از ترکیبات آنتی اکسیدان فنولیک است که برای سلامتی کلیه ها مفید می باشد.

موز، میوه ای برای افراد مبتلا به ورم معده و روده

موز برای همه حتی افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود زیرا تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود. این میوه می تواند فضای اسیدی که میوه های دیگر ممکن است در معده بوجود آورند را از میان ببرد و محیط معده را خنثی نگه دارد.
موز دارای یک ماده مغذی به نام نشاسته مقاوم است. دستگاه گوارش انسان نمی‌تواند این نوع نشاسته را هضم کند اما باکتری‌های خوب که در روده وجود دارند از این نشاسته تغذیه می‌کنند. بر خلاف سایر مواد غذایی، موز موجب آرامش معده می‌شود؛ همچنین موز جز اصلی رژیم غذایی BRAT (متشکل از موز، برنج، سیب، نان برشته) است که برای کمک به کاهش اسهال و مشکلات معده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تنها مشکلی که امکان دارد موز برای برخی افراد ایجاد کند (نه برای همه) مشکل یبوست است به همین دلیل نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد و مصرف روزانه یک عدد موز کافی است

خواص پوست موز برای دندان ها
سفید کردن دندان‌ها با پوست موز نه تنها ضرری برای دندان‌های ما ندارد بلکه برای دندان های ما مفید هم هست زیرا پوست موز سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است و علاوه براین روش بسیار ارزانی برای سفید کردن دندان‌هاست. برای این کار از یک موز رسیده استفاده کنید زیرا موز رسیده بیشترین میزان پتاسیم را دارد.
موز را از انتها پوست بکنید تا همه رشته هایش کنده شود. قسمت داخلی پوست موز را حدود دو دقیقه به آرامی روی سطح دندان هایتان بمالید. به این ترتیب مواد معدنی موجود در پوست موز، مثل پتاسیم، منیزیم و منگنز جذب دندان‌های شما می‌شوند و آن‌ها را سفید می‌کنند. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید تا دندان‌هایتان کم کم سفید شوند. پوست موز برای مدت بیشتری هم می‌تواند روی دندان‌هایتان بماند
موز، میوه ای که به ترک سیگار کمک می کند
بدون شک سیگار کشیدن مریضی نیست اما باعث ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. اگر تصمیم دارید سیگار را ترک کنید اما نمی‌دانید چگونه بهتر است به سراغ موز بروید. این میوه سرشار از ویتامین B و بخصوص B6 و B12 است. این ویتامین‌ها در ترکیب با پتاسیم و منیزیم موجود در موز باعث می‌شود که کمبود نیکوتین را کمتر احساس کنید.
خواص موز در تقویت قوای جنسی مردان
موز سرشار از آنزیمی به نام بروملین است. آنزیمی که نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. موز همچنین میوه‌ای سرشار از ویتامین B1، A و C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم‌ها قدرت باروری را در مردان افزایش می‌دهد.
موز در بارداری – خواص موز برای زنان باردار
در طول دوران بارداری، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، می تواند به کاهش تورم ناشی از بارداری در اندام ها کمک کند. انقباض ماهیچه ای یکی از مشکلات شایع زنان در دوران بارداری بوده و مطابق با مطالعات انجام شده مصرف موز (به دلیل وجود مقادیر بالای پتاسیم) در کاهش احتمال وقوع اسپاسم عضلانی مؤثر است. علاوه بر این، ویتامین B6 موجود در موز برای کمک به تسکین بیماری صبحگاهی موثر است.
مطابق با تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه این ماده غذایی در دوران بارداری، احتمال ابتلا به سرگیجه و حالت تهوع را بویژه در سه ماه نخست بارداری، کاهش می دهد. شکل گیری و استحکام اسکلت بدن جنین، پیشگیری از افزایش فشار خون بارداری و کاهش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان از دیگر خواص مصرف موز در دوران بارداری است.
تاثیر موز در مقابله با علائم سندرم پیش از قاعدگی
اگر از مشکلات و دردهای پیش از قاعدگی رنج می‌برید به‌جای خوردن دارو، موز میل کنید. این میوه با رساندن ویتامین B6 به بدن روی وضعیت روحی خانم‌ها نیز تأثیر گذاشته و باعث بهبود خلق‌وخوی آن‌ها می‌شود. در واقع افزایش میزان گلوکز بدن تأثیر مثبتی در کاهش افسردگی و افزایش نشاط خانم‌ها دارد.
تحقیقات نشان داده‌اند که موز ممکن است به کاهش علائم PMS کمک کند، زیرا علاوه بر ویتامین B6، یک منبع غنی پتاسیم نیز می‌باشد. این ماده معدنی در کاهش احتباس آب مؤثر است، بنابراین اگر قبل از دوران قاعدگی احساس نفخ می‌کنید، خوردن موز را فراموش نکنید. موز را می‌توانید به عنوان میان‌وعده، مخلوط با ماست بدون چربی، به صورت حلقه شده در غلات صبحانه، یا مخلوط در سالاد میوه میل نمایید.
خواص موز برای پوست و مو – ۹ ماسک صورت و موی موز
در این قسمت به بررسی خواص موز برای پوست و مو خواهیم پرداخت و طرز تهیه و استفاده از ۴ ماسک صورت برای پوست های خشک، پوست های چرب و نیز شادابی و طراوت پوست توضیح داده شده است. سپس با طرز تهیه خواص ۵ ماسک مو با استفاده از موز آشنا خواهیم شد.
ماسک موز برای پوست خشک
موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید. این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست های خشک است . در زمستان که دست ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می شوند می توانید از این ماسک برای دستتان استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه ی گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد.
ماسک موز برای پوست چرب
این ماسک صورت موز موجب لطافت و نرمی پوست می گردد و بیشترین تاثیر آن بر روی پوست های چرب است.
مواد لازم:
یک عدد موز کاملا رسیده
یک قاشق سوپ خوری عسل
یک عدد پرتقال یا لیمو
طرز تهیه:
موز را کاملا هم بزنید تا به شکل خمیر در آید، حال عسل را با آن اضافه کنید، همچنین می توانید عسل و موز را درون مخلوط کن ریخته هم بزنید تا اینکه کاملا با هم قاطی شوند. حال چند قطره آب پرتقال یا آب لیمو را به این مخلوط اضافه نمایید.
اکنون ماسک صورت موز برای پوست های چرب آماده است. ماسک را بر روی پوست صورت خود مالیده، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. برای پاک کردن ماسک، یک حوله لطیف را با آب سرد خیس نموده، بیشتر آب آن را بگیرید، سپس صورتتان را با آن تمیز کنید. البته به جای آب سرد، می توان از آب داغ – نه آب جوش – برای مرطوب کردن حوله استفاده نمود.
خواص موز برای پوست – ماسک موز برای جوانی و طراوت پوست
مواد لازم:
نصف یک موز کاملا رسیده و بزرگ
یک عدد زرده تخم مرغ
۲۰ گرم پودر ریشه شیرین بیان
۳۰ میلی لیتر گلاب
۲۰ گرم عسل
طرز تهیه ماسک موز:
ریشه شیرین بیان را کاملاً آسیاب کرده با گلاب مخلوط کنید. نصف یک عدد موز را له کنید و همراه با زرده تخم مرغ به مخلوط بیافزایید در انتها عسل را با دیگر مواد خوب مخلوط کنید. پوست صورت، گردن و سینه را تمیز کرده و این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی این مواضع بمالید. سپس پوست را با آب گرم شست و شو دهید. مواد ارزشمند موجود در این ماسک باعث برطرف نمودن علائم پیری در پوست شده و آن را دوباره شکوفا می نماید.اگر از این ماسک به مدت چند ماه و به صورت دو بار در هفته استفاده شود. پوست، صاف و کشیده شده و به خوبی تغذیه گردد.
ماسک صورت موز برای زیبایی پوست
موز نه تنها خوشمزه است بلکه برای پوست هم مفید است. موز، حاوی روی و ویتامین های A، B و E است. ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک به ویژه برای پوست های خشک و بالغ مفید بود و سبب زیبایی چهره شما می شود.
مواد لازم برای تهیه ماسک موز:
یک قاشق غذاخوری عسل
یک عدد موز کوچک رسیده
یک قاشق غذخوری آرد جو دوسر
دو قاشق غذاخوری خامه شیرین
چهار قطره گلاب
آب معدنی به میزان کم
طرز تهیه:
موز را با چنگال له کنید، خامه، عسل و آرد را بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید تا یک توده چسبناک همگن به دست آید. اگر ترکیب خیلی سفت بود کمی آب و اگر رقیق بود کمی آرد بیشتر بیفزایید تا غلظت مناسبی برای قرار دادن روی پوست پیدا کند. ترکیب را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و بعد بشویید.
ماسک موز برای ریزش مو
ریزش مو مشکلی است که اکثر خانم ها با آن دست به گریبانند. برای رهایی از این مشکل یک موز رسیده را کاملا له کرده و با کمی ماست مخلوط کنید تا تبدیل به خمیری همگن شود و سپس این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید؛ در پایان موهای خود را با آب سرد بشویید.
ماسک نرم کننده مو
اکثر افراد بخصوص در فصل تابستان به دلیل آفتاب شدید و آلودگی هوا از موهای خشک و شکننده خود ناراضی هستند. برای داشتن موهایی نرم و لطیف می توانید از ماسک موز استفاده کنید. ۱ عدد موز رسیده را به همراه نصف آووکادو و کمی روغن نارگیل مخلوط کرده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهای خود قرار دهید، این کار باعث بهبود موهای آسیب دیده می شود. به جای آووکادو می توانید از پودر کاکائو نیز استفاده کنید که به شما کمک می کند تا رنگ طبیعی موها حفظ شود.
ماسک موی موز برای موهای آسیب دیده
ریزش مو در افرادی که موهای خشک دارن شایع تر است پس با درمان موی خشک تا حد زیادی ریزش مو هم کنترل می شود. مصرف ویتامین E برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است و ساقه موها را تقویت می کند. یکی از ماسک هایی مناسب برای درمان موهای خشک وآسیب دیده ترکیبی از پوره موز رسیده با چند قطره روغن بادام می باشد که باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موها قرار بگیرد و سپس موها رل با آب ولرم شست. ویتامین A و C موجود در موز به همراه ویتامین E روغن بادام باعث براق شدن و نرمی موها میشه.
خواص موز برای مو – ماسک درخشان کننده مو
برای اینکه موهای خوشرنگ و درخشانی داشته باشید بهتر است از ماسک موز استفاده کنید. ۱ عدد موز پوست کنده را به همراه یک چهارم فنجان روغن زیتون و یک عدد سفیده تخم مرغ در مخلوط کن ریخته و به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید، سپس پوره سیب زمینی را به آن اضافه کنید. موهای خود را ۱۵ دقیقه با این ماسک پوشانده و بعد از آن با شامپو بشویید.
ماسک موز برای درمان موخوره
در درمان موخوره با روش های طبیعی و خانگی می توانید از انواع ماسک ها استفاده کنید؛ ماسک موز نیز از جمله این ماسک ها است. برای این کار موز را به تنهایی پوره کنید و به موهای خود بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد ماسک آن را روی موها بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.
پایان
مقاله ای که از نظرتان گذشت تلاشی بود برای معرفی خواص موز برای سلامتی، پوست و مو و در آن به بررسی خواص موز در کاهش خطر سکته مغزی، جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا، بهبود کیفیت خواب، درمان افسردگی، یبوست، اسهال و مواد دیگر پرداختیم. در بخش دوم مقاله نیز خواص موز برای پوست و ما مطرح و طرز تهیه و کاربردهای انواع ماسک صورت و مو با استفاده از موز توضیح داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا