درختان زینتی

رمان و طرز کاشت گیاهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_message message_box_style=”solid-icon” message_box_color=”vista_blue”]رمان و طرز کاشت گیاهان[/vc_message][vc_column_text]اخیرا در نهالستانها و مراکز پرورش نهالهای درختان و درختچه های زینتی ، بخصوص در کشورهای پیشرفته گیاهان مزبور را در گلدانهای پینتی یا گلدانهای قابل حل بفروش می رسانند . این گلدانها را میتوان با گیاه مستقیما داخل خاک نمود. از مزایای گلدانهای پینی اینست ؛ میتوان آنها را در هر زمان و فصل مورد استفاده قرار داد. در هر صورت اگر شما نهالی را با ریشه های عریان و یا در ظروف غیرقابل حل خریداری مینمائید بهتر است بترتیب زیر عمل نمائید:
1.درختان و درختچه های خران شونده را هنگام خواب و در طول مدت بدون برگ بودن آنها از اواسط آبان تا اواخر سفد ) غرس نمائید . لیكن از کاشت در روزهای برفی و یخبندان خودداری نمائید .
2.گیاهان همیشه سبز را در اواخر تابستان یا اوایل بهار غرس نمائید .
3.برای کاشت درخت و یا درختچه مورد نظرتان ابتدا گودال ماسی بابعاد نیم متر حفر نمائید (برای گیاهان بزرگتر نیاز به حفره بزرگتریست). خاک گودال را با مخلوطی از کمپوست ، ماسه با پیت ترکیب نمایید ( ماسه برای گیاهان آهک دوست ، و پیت برای گیاهان اسید دو ست ) .
قبل از اینکه درخت یا درختچه را در گودال بگذارید، ریشه های آنرا بمدت یکربع ساعت در سطل پر از آب قرار دهید . ضمنا جند سطل آب هم در داخل گودال بریزید سپس درخت با درختچه مورد نظرتان را در گودال قرار دهید و از خاک تهیه شده ، گودال را پر و خاک را محکم نمائید . پس از انجام این عمل یک لایه کود حیوانی پوسیده در اطراف ساقه گیاه بریزید.برای درختان و درختچه های بزرگتر هر گیاه نیاز به حداقل ۲ متر فاصله و فضای آزاد دارد درحالیکه برای درختان و درختچه های کوچکتر این فاصله میتواند تا اندازه ای کمتر باشد. خواهد گرفت .بطور کلی هر چقدر فضای اطراف یک درخت بازتر باشد رشد و توسعه آن بنحو بهتری صورت انتقال یا جابجائی نهال :در هنگام خارح نمودن نهال از زمین بایستی دقت کافی مبذول گردد تا ریشه ها آسیب نبینند چون معمولا پراکندگی وانسار ریسه ها در خاک هم عرض پراکندگی شاخه ها میباشد، با توجه به این موضوع میتوان از ایجاد آسیب ریسه ها جلوگیری نمود. چنانچه خارج نمودن گیاه بعلت توزیع گسترده ریشه ها در عرض و عمق میسر نبود ، بایستی سعی گردد تا حد ممکن سمت بیشتر ریشه ها گردیده و گیاه خشک خواهد گردید. خارج گردد، زیرا چنانجه گیاه درصد زیادی از ریشه های خود را از دست بدهد ، جذب آب ناممکن
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_media_grid grid_id=”vc_gid:1540995395932-ed291b9c-9a8d-5″ include=”20159,20158,20157,20156″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid” message_box_color=”pink”]

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت گلستان موج است.

[/vc_message][vc_message message_box_style=”solid” message_box_color=”peacoc”]

استفاده از مطالب این بانک با ذکر منبع و لینک دادن به بانک بلامانع می باشد.

[/vc_message][vc_message message_box_style=”solid” message_box_color=”green” icon_fontawesome=”fa fa-check”]

گلستان موج صرفا یک فضای مجازی نیست!!

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا