صیفی جات

انواع فلفل سبز

فلفل آلبالویی شکل

این نوع دارای برگ های بیضی باندازه متوسط است و میوه آن گرد یا کمی کشيده مايل بطرف بالا و یا آویزان می باشد. قطرميوه 5/1 تا 5/2 سانتیمتر و دارای طعم خیلی تند است. رنگ ميوه اول سبز بعد بنفش یا قرمز و یا زرد می شود . ازاین نوع فلفل بیشتر در گلکاری و تزیینات استفاده می کنند.

فلفل مخروطی

همانطور که نام این گونه نشان می دهد شکل میوه مخروطی است . طول هرميوه 5/2 تا 5 سانتیمتر طعم آن تند و معمولا روی شاخه بطرف بالا قرار گرفته است

فلفل خوشه ای

این نوع دارای بوته کوتاه و بهم فشرده و برگ های باریک است میوه های آن خیلی نازك وطويل ومايل بطرف بالا می باشد. رنگ میوه قرمز و طعم آن بسیار تند است.

فلفل کشیده

برگ بوته متوسط یا پهن است. طول میوه متفاوت و به ۸ تا ۳۰ سانتیمتر می رسد و قطر آن در حدود ۵ سانتیمتر می باشد طعم این گونه نيز فوق العاده تند ورنگ آن قرمز است. کوبیده میوه فلفل کشیده در تهیه اغذیه مورد استعمال دارد و در زبانهای خارجی به پاپریکا معروف است.

فلفل دلمه ای

به این نوع که بیش از انواع ۱ و ۲ و ۳ کاشته می شود فاقد طعم تند بوده و به شكل خام درسالاد و یا پخته بشكل دلمه مورد استفاده قرار می گیرد ابعاد فلفل دلمه ای ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر طول و ۵ تا ۷ سانتیمتر قطر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا