صیفی جات

کاشت گوجه فرنگی سیاه

کاشت گوجه فرنگی سیاه

برای نخستین بار در انگلیس “گوجه فرنگی سیاه” تولید شده است .
گوجه فرنگی سیاه حاوی آنتوسیانین و آنتی اکسیدانهایی است که می تواند کمکی برای مقابله با بیماری سرطان باشد.
که برخی پژوهشگران از آن به عنوان محصولی مفید به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان است که این خبر بسیار خوبی است.روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت: گوجه فرنگی سیاه حاوی آنتوسیانین و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند کمکی برای مقابله با بیماری سرطان باشد
این نوع گوجه فرنگی همچنین می تواند درمانی برای بیماری قندخون و چاقی باشد. علت سیاهی رنگ این نوع گوجه فرنگی، قرار گرفتن رنگدانه های داخل آن در معرض اشعه خورشید است.رنگ این گوجه از آبی بنفش براق به رنگ سیاه تقریبا زغالی تبدیل می شود و قسمت پایینی آن اندکی قرمز رنگ است.
رای براون” ۶۶ ساله نخستین کسی است که این میوه سیاه رنگ را تولید کرد و برای یکی از دوستانش با پاکتی که بر روی آن “گوجه فرنگی سیاه” قید شده است، فرستاد.براون می گوید که وی همواره به چیزهای تازه و نو چشم می دوزد چیزهایی که هیچ کسی قبل از وی آنها را کشف نکرده است و تاکنون گوجه فرنگی با رنگ نارنجی و قهوه ای دیده شده؛ اما رنگ سیاه کاملا جدید بوده است
براون می‌گوید که وی همواره به چیزهای تازه و نو چشم می‌دوزد چیزهایی که هیچ‌کسی قبل از وی آن‌ها را کشف نکرده است و تاکنون گوجه فرنگی با رنگ نارنجی و قهوه‌ای دیده شده؛ اما رنگ سیاه کاملاً جدید بوده است.
گوجه یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین خوراکی هایی است که خداوند روی زمین قرار داده است. گوجه ها به خاطر داشتن لیکوپن به رنگی قرمز در می آیند و بسیاری از خاصیت آن ها نیز در این ماده خاص قرار دارد.
“ایندیاگو رز” یکی از نمونه های بسیار جالب و شاخه های گوجه فرنگی است که رنگی مشکی دارد و جلب توجه می کند. درون این میوه خاص به رنگ قرمز و بنفش است. برخلاف آنچه چهره این سبزی خاص نشان می دهد بسیار مفید است.
این گوجه عجیب سرشار از آنتی اکسیدان است و مزه بسیار خوبی هم دارد. این میوه همچنین برای مبارزه با دیابت و چاقی بسیار مفید است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیوند زدن گوجه های بنفش به قرمز باعث به وجود آمدن این گوجه می شود.
تحقیقات “جیم میرس” از دانشگاه اورگان به این نتیجه رسیده است که تولید گوجه های مشکی پوش بسیار به صرفه و البته مفیدتر از گوجه های قرمز است. این دانشمند به عنوان کسی شناخته می شود که این گوجه های جالب را ابداع کرده است. این گوجه اولین نمونه و شاخه از گوجه قرمز رنگ در دنیاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا