صیفی جات

پیاز کوچك برای کاشت

تهیه پیاز کوچك برای کاشت مجدد

 بذر پیاز را بمقدار زیاد در واحد سطح ودر محل اصلی می کارند طرز آماده کردن زمین برای تهیه این نوع پیاز کاملا شبیه روش تهیه زمین برای کاشت پیاز معمولی می باشد با این تفاوت که زمین برای تهیه پیاز کوچک باید کم قوت باشد. یعنی کود به زمین نمی دهند.پس از آنکه بذر پیاز سبز شد و نمو کافی نمود قسمت هوائی گیاه که برگ آن است زرد شده و خشک می شود دراین موقع اقدام به کندن پیاز از زمین یعنی برداشت محصول می کنند در موقع برداشت سه رقم یا سه دسته مختلف پیازحاصل می شود .
1- پیازهای درشت قابل فروش بعنوان پیاز مصرفی در آشپزخانه به ممکن است نسبت به نوع کاشته شده بیش از شش تا هفت سانتیمتر قطر آن باشد. مقدار این پیازها تقریبا %۲ تمام محصول می باشد .
2- پیازهای متوسط که قطر آنها از هر 5/2 یا ۳ سانتیمتر تجاوز نمی کند. این نوع پیاز بمقدار کم در تهیه اغذیه و بیشتر در تهیه ترشی مصرف می شود و مقدارنسبی آن در حدود ۸ تا ۱۰٪ تمام محصول است.
3- پیازهای ریز که قطر آنها از 5/1 سانتیمتر و حداکثر ۲ سانتیمتر تجاوز نمی کند و برای تهیه ترشی و کاشت مجدد بمنظور تهیه پیاز درشت و زودرس مورد استفاده قرار می گیرد . این دسته تقریبا ۸۰ تا %۹۰ تمام محصول را تشکیل می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا