بونسایبونسای

سیم پیچی بن سای

سیم پیچی بن سای

یه وقتی میشه که درختت را نگاه میکنی و از خودت میپرسی اگه این شاخه کمی پایین تر باشه بهتر نیست ؟ یا فرم صحیح در بونسای حکم میکنه که شاخه ها به این صورتی که هستند نباشه ! یکی از راه های فرم دادن شاخه در بونسای سیم کشیه

برای سیم کشی چه مواردی باید رعایت بشود ؟

زمان سیم کشی:
بهترین وقت برای این کار در اوایل بهاره که شیره گیاهی در درخت به حرکت درامده و شاخه ها ترد و شکننده نیستند
انتخاب نوع و قطر سیم:سیمی که برای این کار استفاده میشه معمولا الومینیومی یا مسی است دسترس ترین همان سیمهای مسی روکش داره که برای سیم پیچی الکتروموتور های صنعتی استفاده میشه و به قطر های مختلف در دسترس هست معمولا باید چند نوع سیم دم دست داشته باشیم پر مصرف ترین انها به قطر های ۱و۱٫۵ و ۲ و۲٫۵ از هر ۵ متر کافیه.
حالا یک شاخه داریم که میخواهیم سیم کشی کنیم برای انتخاب سیم باید شاخه را با انگشت شصت و سبابه کمی خم کنیم و حس کنیم که چه مقدار نیرو لازم داره بعد سیمی را که انتخاب کردیم همانطور خم میکنیم اگر سیم شل تر بود سیم ضخیم تر و اگر سفت تر بود سیم نازک تر را انتخاب میکنیم.
اگر اولین بار است که دارین سیم دور شاخ میبندین بهتره که یه تکه شاخه نازک حدود ۵ میلیمتری از یه درخت ببرین و به صورتی که توضیح میدم دقیقا تمرین کنین.
یکدست وطیفه نگهداری شاخه و سیم کنار انرا با فشار مناسبی که سیم و شاخه حرکت نکند دارد و دست دیگر همزمان سیم را یک دور با زاویه ۴۵ درجه دور شاخه بصورتی که کاملا روی شاخه بچسبد دارد پس ازیک دور دستی که شاخه و سیم را نگه داشته یک گام به جلو می اید و دست دیگر یک دور دیگر سیم را بدور شاخه میپیچد هر دو دست هیچگاه همزمان حرکت نمیکنند.
در سیم کشی درخت دقت کنید که برای فرم دادن شاخه سیم را خم کنید نه شاخه را این کار را چندین بار با شاخه تمرینی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا